نه به آن شوری شوری که هر نامه پاراف شده مدیران وقت باشگاه به تریج قبایش برمی‌خورد و نه به این بی‌نمکی که نامه‌‍ باران شده، روزه سکوت گرفته و در برابر اقدامات مدیران جدید جیک هم نمی‌زند!

شما خبر دارید چه بر سر عالی‌جناب لالیگایی آمده که این‌گونه در نهایت خاموشی و فراموشی به خریدهای عجیب و غریب آبی‌ها واکنش نشان نمی‌دهد و بدتر اینکه اعتراض دوآتشه‌ها به جذب یک آشیانه‌بان و یک وینگر بی‌رزومه را وقعی نمی‌نهد.

چه مصیبتی نازل شده که سکوت به دسته گلی در میان حنجره فرمانده چهل و سه ساله بدل شده وایشان قصد ندارند تا وقت گل نِی دُرفشانی کرده و نسبت به فرجام هنگِ بی‌شوخ و شنگ تحت فرمان خویش که همچنان حسرت لمس جام، تقویم‌ها را ورق می‌زند، واکنشی منطبق با منطق ارائه دهد.

نیاز نیست به ذهنمان فشار بیاوریم؛ هفته‌های دوزخیِ فصل پیش کماکان در آرشیو خاطرمان رژه ‌می‌روند تا مردی عصبی و عصیانگر را واضح و بی‌خش به یاد بیاوریم. سکاندار برونگرایی که در کسری از ثانیه زمین را به آسمان می‌بافت و توپ را در زمین عمر و زید می‌انداخت تا در پیشگاه عدل و قسط تبرئه شود. به همین دلیل برخی معتقدند اگر شکوه‌های بی‌پایان، کمتر بر زبان مرد نکونام می‌نشست، استقلال آن‌گونه در هفته‌های واپسین رکب نمی‌خورد و پشت دیوار بلند آرزوها سوگ‌سرودی تلخ را هوار نمی‌زد.

حالا اما رهبر شگفت‌انگیز با ۱۸۳ سانتی‌متر قد، خروج از غار تنهایی و اعلام نظر صریح درباره لشکرگاه خود را به تأخیر می‌اندازد تا مدیران باشگاه بابت جذب بنجل‌هایی چون کیوسوسکی و زیلیکیچ بوسنیایی باد در غبغب اندازند. در این گیر و دار آن‌قدر صدای اعتراضات هواداران بالا رفته و آن‌قدر شهر شلوغ شده که گفته می‌شود باشگاه برخلاف میل باطنی به فسخ قرارداد با سنگربان فرتوت بوسنیایی رضایت داده است.

فقط خدا کند پس فردا که آب از سر آبی‌ها گذشت و زبانمان لال تراژدی دیگری رقم خورد، جوادخان اظهار بی‌اطلاعی نکرده و دو کلمه حرف حساب در راستای تنویر افکار عمومی از آستین مشکی خود بیرون بکشد. فقط خدا کند استاد در روز مبادا به تکذیب و تکفیر روی نیاورده و جوابگوی ابهامات منتقدان باشد.

راستی که از آن نکونام شعله ورِ در فصل ماضی که پیش و پس از هر دوئل، آتش بر سر دیگران می‌ریخت و اتمسفری کبود را ترسیم می‌کرد تا این نکونام منفعل و منفصل در آستانه فصلی سوزان و بی‌سایبان چه فاصله زیادی است. نه؟

نویسنده: امید مافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.