با توجه به روند معاملات روزهای اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبرهای اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز دوشنبه در تداوم روند با ثبات شاخص‌های سهامی در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه و ارزش معاملات 7 همتی آغاز خواهد شد.

تب بورس فروکش کرد/ برقراری تعادل در بازار

به گزارش خبرنگار قدس، به شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۲۹۹۹ واحدی به ۲,۲۲۳,۴۴۴ واحد رسید. حجم معاملات تاکنون ۱.۵۲۴ میلیارد سهم بود که طی ۷۴,۰۱۱ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۹,۹۸۸.۵۲۰ میلیارد ریال رسیده است. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۴,۸۸۹,۵۰۴.۶۵۵ میلیارد ریال شد.

تعداد نمادهای در صف خرید: 65 نماد | ارزش صف‌های خرید: 339.6 میلیارد تومان

تعداد نمادهای در صف فروش: 68 نماد | ارزش صف‌های فروش:  629.1 میلیارد تومان

بدین ترتیب با توجه به روند معاملات روزهای اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبرهای اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز دوشنبه در تداوم روند با ثبات شاخص‌های سهامی در نیمه دوم معاملات روز یکشنبه و ارزش معاملات 7 همتی آغاز خواهد شد.

تب بورس فروکش کرد

آن طور که میلاد یزدان پور کارشناس بورس به خبرنگار قدس می گوید رشد تراز دو روز اخیر بابت کاهش ریسک سیاسی بازار با معلوم شدن تکلیف دولت چهاردهم اتفاق افتاده و این رشد تراز را نمی‌توان آغاز یک روند صعودی جدید دانست. به گفته وی، همان قدر که فتح سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی و 2 میلیون و 200 هزار واحدی آسان بود؛ فتح سطح مقاومتی 2 میلیون و 300 هزار واحدی نیز دشوار است و پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 6 تا 9 همتی داشته باشد.

به گفته یزدان پور، بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد ضعیف‌تر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است.

این کارشناس بازار بورس می گوید: در بازار سرمایه جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام اندکی افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال ریزش اندکی وجود دارد. 

گفتنی است، در مجموع پیش بینی می شود امروز معاملات بورس تهران متعادل باشد و احتمالا با توجه به اینکه طی دو روز گذشته روند پرتقاضای وجود داشت امروز از شدت تقاضا کاسته شود. سرمایه گذارانی که نوسان‌گیر هستند هم به عرضه‌ها شتاب می دهند؛ اما باتوجه به اینکه فصل مجامع است و اکثر سهم‌ها زیر قیمت ذاتی خود معامله می‌شوند امروز یک بازار متعادل داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.