پس از بررسی‌ها و مذاکرات متعدد رئیس فدراسیون والیبال، سرانجام «لی دو هی» از کره‌جنوبی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران انتخاب شد.

سرمربی جدید تیم ملی والیبال؛ از کره به مقصد تهران

 به گزارش قدس آنلاین،حضور یک سرمربی زن با تجربه بین‌المللی مدت‌هاست در اولویت‌ کاری فدراسیون والیبال در بخش بانوان قرار گرفته تا با درس گرفتن از تجربیات ناموفق گذشته همچون مایدا چیچیچ و الساندرا کمپدلی و با توجه به محدودیت‌های موجود برای انتخاب یک سرمربی خارجی که تجربه بین‌المللی کافی برای هدایت تیم ملی والیبال بانوان کشورمان را داشته باشد.

حضور یک مربی با تجربه برای تربیت و برنامه‌ریزی تیم‌های ملی والیبال بانوان از سال‌هایی که والیبال ایران به عرصه بین‌المللی وارد شد، همیشه یکی از دغدغه‌های فدراسیون بود و به دلیل محدودیت در انتخاب مربی خارجی همواره در این سال‌ها نتیجه درخشانی در برنداشت.

بالاخره پس از بررسی‌های مختلف و مذاکرات متعدد با گزینه‌های مختلف ولی محدود والیبال بانوان دنیا، سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال با یک مربی از کره‌جنوبی به توافق رسید و قرارداد همکاری امضا کرد و سپس طی مذاکراه با فدراسیون جهانی والیبال مقرر شد تا مبلغ قرارداد این مربی از سوی FIVB با عنوان طرح توسعه فدراسیون جهانی پرداخت شود.

بر این اساس «لی دو هی» در اواخر تیرماه برای جلسه حضوری با مسئولان فدراسیون والیبال و بازدید از امکانات والیبال ایران راهی تهران می‌شود. تمرینات آماده‌سازی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان برای حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا با هدایت این مربی کره‌ای برگزار خواهد شد.

این مربی بین‌المللی در سال ۲۰۱۳ به عنوان مربی با تیم ملی والیبال کره‌جنوبی در رتبه سوم آسیا قرار گرفت.

لی از سال ۲۰۰۵ به عنوان مربی فعالیتش را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ سرمربی تیم والیبال بانوان هیوندای کره‌جنوبی شد. در سال ۲۰۱۳ هم به عنوان کمک مربی در تیم ملی والیبال بانوان کره‌جنوبی مشغول به‌ کار شد.

کمک مربی جی اس کلتکس کره‌جنوبی (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱)، کمک مربی چئونا کره‌جنوبی در دو دوره (۲۰۰۵-۲۰۰۶) و (۲۰۰۸-۲۰۰۹) از دیگر فعالیت‌های این مربی بین‌المللی است.

این مربی در دوران بازیگری در هفت دوره متوالی لیگ کره‌جنوبی (۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶) عنوان بهترین پاسور را دریافت کرد و در رده‌بندی بهترین بازیکنان جهان در جایگاه ۵۹۰ قرار دارد و به عنوان پاسور نیز در تیم‌های گینگ بوک کره‌جنوبی (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲)، سوون سیتی (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶) و گیونگی (۲۰۰۳ و ۲۰۰۵) سابقه بازی دارد.

دو دوره قهرمانی و یک مقام سومی لیگ کره و دو مقام قهرمانی و سوم کووکاپ کره جنوبی از جمله افتخارات این مربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.