خبر فوری

نخستین جلسه دومین شورای راهبری مجمع «رصتا» در ساترا برگزار و رئیس این دوره انتخاب شد.

رئیس دومین شورای راهبری مجمع «رصتا» انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، جلسه انتخاب رئیس دومین شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) در ساترا برگزار شد؛ در این جلسه سعید مقیسه رئیس، محسن قائمی‌نسب قائم‌مقام و حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا و اعضای منتخب دومین شورای راهبری مجمع حضور داشتند.

رئیس ساترا ضمن شنیدن نکات اعضای شورا و گفت‌وگو با آنها بیان کرد: مهمترین اقدام در این جلسه انتخاب رئیس و دبیر شورای راهبری مجمع (رصتا) است. در جلسات بعدی نیز شوراها و کمیسیون‌های ۱۵ گانه تصمیم‌گیری مشخص خواهند شد.

قائم‌مقام ساترا در ادامه جلسه با بیان این موضوع که سال ۲۰۲۴ یکی از پر انتخابات‌ترین سال‌ها در دنیاست، خاطرنشان کرد: اطلاع دارید که تقریبا ۶۴ کشور جهان انتخابات برگزار کرده‌اند که سهم کشور ما نیز برگزاری ۳ انتخابات بزرگ بوده است و همزمانی ایام دور اول انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای راهبری مجمع «رصتا» اتفاق خوبی بود که فرصتی شد تا سکوهای نمایش خانگی در جلسه این مجمع، راهکارهایی را برای افزایش شور و نشاط انتخاباتی بررسی کنند.

زارعی نیز گفت: همانطور که مستحضرید انتخابات دومین دوره شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) روز دوشنبه چهارم تیرماه با شرکت ۲۴۲ سکو برگزار و از میان آنها ۷۱ سکو برای انتخابات کاندیدا و از میان کاندیداها ۸ سکو با کسب بیشترین آرا به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

در ادامه این جلسه با رای‌گیری از اعضای منتخب شورای راهبری مجمع سامان مراد حسینی مالک و مدیر سکوی «روستا تی‌وی» که پیشتر عضو اصلی اولین شورای راهبری «رصتا» بود، با ۶ رای از مجموع ۹ رأی اعضای شورای راهبری به‌عنوان رئیس دومین شورای راهبری این مجمع انتخاب شد.

وی ضمن تشکر از اعضا و مدیران ساترا گفت: شورای راهبری «رصتا»، ابتکار بسیار خوبی بود که از سال گذشته در اولین نمایشگاه «رصتا» با برگزاری انتخاباتی رسمی و قانونی توسط این سازمان تشکیل شد که تا همین لحظه هم با ارتباط خوب و سازنده با بدنه مدیریتی آن مجموعه، اقدامات تاثیرگذار مشورتی و اجرایی را داشته است.

مرادحسینی با تاکید بیان کرد: رقابت صحیح و با اخلاق سکوها و بعضا تشکیل ائتلاف‌هایی همسو در دومین دوره انتخابات شورای راهبری مجمع «رصتا» گواه بر پذیرش اقدام صنفی و مشورتی برای پیشبرد اهداف ساتراست. همچنین از جمله مهمترین برنامه‌های این دوره مجمع می‌توان به تصویب آیین‌نامه برای ایجاد ساختار و هویت بخشی هرچه بیشتر به مجمع رصتا و شورای راهبری آن به‌عنوان یک شورای مشورتی برای ساترا، توجه به نظام رتبه‌بندی و ارزیابی و تقویت سهم عادلانه حمایت‌ها به رسانه‌های متوسط و کوچک، توجه هرچه بیشتر به رسانه‌های فیلم و سریال، سکوهای استانی، تخصصی، آموزشی و ... و مشارکت آنها در شوراهای تصمیم‌ساز اشاره کرد.

وی در ادامه، ایجاد همدلی و مشارکت رسانه‌های پرمخاطب با نگاه صنفی و رعایت منافع کاربران و دیگر سکوها با در نظر گرفتن منافع حاکمیت، تسهیل‌گری در حمایت از رسانه‌های نوپا صوت و تصویر فراگیر، بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌های تمام اعضای مجمع «رصتا» و پیشکسوتان این حوزه، کانون‌ها واتحادیه‌های مرتبط و... ، مشارکت جدی در برگزاری نمایشگاه و جشنواره «رصتا» با حضور تمام اعضا، جذب حمایت‌های دولتی از محل تبصره ۶، جذب تسهیلات بانکی و توزیع متوازن آن در بین فعالان صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را به‌عنوان بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های دور دوم شورای راهبری مجمع رصتا اعلام کرد.

مجمع «رصتا» به‌عنوان نهادی مشورتی با رویکرد خودتنظیم‌گری مشارکتی در حوزه صوت و تصویر فراگیر از سال گذشته با هدف مشارکت موثر فعالان صنعت در فرایندهای تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی تشکیل شده است و تمام رسانه‌های دارای مجوز از ساترا به‌صورت پیش‌فرض عضو این مجمع هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.