رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: از رئیس جمهوری منتخب درخواست داریم تا به منظور رهایی اقتصاد کشور از ورطه چالش‌ها و بحران‌ها، «شفاف‌سازی» را در صدر اقدامات خود قرار داده و توامان مدیران اقتصادی دولت نیز موظف به پاسخگویی شوند.

مطالبه بخش خصوصی از دولت چهاردهم شفافیت و ورود جدی به بحث تحریم‌هاست

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا توکلی زاده در پیام خود ضمن آرزوی موفقیت برای سکاندار دولت چهاردهم، تاکید کرد: بخشی از مشکلات و کمبودهای جدی در کشورمان و همچنین فرصت‌های از دست رفته در حوزه اقتصاد و معیشت مردم، متاثر از تصمیمات غلطی است که در برهه‌های زمانی مختلف اخذ شده اما با وجود تاثیرات منفی و خسارت‌هایی که ایجاد کرده‌اند، تصمیم‌گیرندگان آن‌ها شناسایی نشده و خود را ملزم به پاسخگویی در این حوزه ندیده‌اند.

وی متذکر شد: اصلاح و تعالی سیستم تصمیم‌سازی و اجرایی کشور با ملزم کردن مسئولان به پذیرش عواقب تصمیمات‌شان و پاسخگو نمودن آن‌ها، میسر و ممکن خواهد شد.

توکلی‌زاده در این پیام به ترکیب تیم آینده اقتصادی دولت چهاردهم اشاره و تاکید نمود: امیدواریم رئیس جمهوری محترم، افرادی با تجربه، صاحب دانش و توانمند را در بدنه تیم اقتصادی خود به کار بگیرد. چهره‌های خُبره‌ای که قدرت اخذ تصمیمات دشوار و ایجاد تحولات اساسی را داشته باشند.

وی یادآور شد: امروز مطالبه جدی بخش خصوصی از دولت چهاردهم، ورود جدی به بحث تحریم‌‎ها و یافتن راه حلی برای محدودیت‌های اقتصادی کشورمان متاثر از تحریم‌های مختلف و مسئله FATF است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان خراسان رضوی، توفیق دولت چهاردهم برای ایجاد تحولات مثبت در عرصه‌های مختلف را در گرو بازسازی سرمایه‌های اجتماعی و جلب حمایت ارکان موثر بر روندهای کلان دانست و یادآور شد: امیدواریم این حمایت از رئیس‌جمهوری جدید دریغ نشود تا وی در چهارچوب وظایفی که بر دوش دارد، در جهت اعتلای کشور گام‌های بلندی را بردارد.

وی در ادامه به انتظاراتی پرداخت که بخش خصوصی از دولت جدید دارد و توضیح داد: اخذ تصمیمات خلق‌الساعه، بزرگ‌ترین چالش محیط کسب و کار کشورمان به شمار می‌آید. واسپاری مسئولیت به افراد کاردان و خُبره، این عارضه را تا حد زیادی مهار خواهد کرد. امید فعالان اقتصادی این است که دولت چهاردهم از انباشت قوانین و تعریف رویه‌ها دست و پاگیر پرهیز کند و برای اصلاح ضعف‌های گذشته، تلاش نماید.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد خاطرنشان کرد: بخش خصوصی به عنوان نقش‌آفرین اصلی جریان اقتصادی کشور، آمادگی دارد تا همراه دولت جدید، دلسوزانه در راستای اعتلای اقتصاد کشور گام بردارد و حتی در ارائه نظرات مشورتی و دیدگاه‌های تخصصی و پیشنهادات کارآمد پیش‌قدم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.