۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 999755

ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی

حضور استاندار قم در جمع عزاداران هیئت خادم الرضا(ع)/ تاکید آقامیری بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی

استاندار قم با بیان اینکه همه مفاهیم متعالی همچون امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی وجود دارد بر ضرورت ترویج و توسعه این فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

 ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی

سید محمد آقامیری با حضور در جمع عزاداران هیئت و کانون خادم الرضا(ع) در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت ایام عزادارای امام حسین(ع) تصریح کرد: مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) از جمله مراسم مهم برای فرهنگ سازی است و ضروری است تا فرهنگ عاشورایی را در جامعه توسعه دهیم.

وی افزود: همه مفاهیم متعالی همچون امربه معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی وجود دارد و چنانچه به فرهنگ عاشورایی توجه کنیم، این مفاهیم را هم در جامعه ترویج داده ایم.

 ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی

استاندار قم با بیان اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا جان خود و اهلبیتش را فدا کرد تا اسلام زنده بماند ادامه داد: اگر می بینیم که بعد از هزار و 400 سال جوانان اینگونه عاشقانه در هیئت ها حضور می یابند و عزادارای می کنند، ثروتی است که بحمدالله سینه به سینه از پدران و مادران به این جوانان رسیده است.

وی بیان داشت: ثروت حب اهلبیت علیهم السلام بویژه حب امام حسین(ع) راحت به دست نمی آید و همه ما وظیفه داریم تا از این ثروت محافظت کنیم و آن را نیز به آیندگان انتقال دهیم.

آقامیری با قدردانی از فعالیت های هیئت خادم الرضا(ع) و حضور پرشور جوانان در این هیئت گفت: براساس بازدیدی که قبلاً هم از هیئت داشتم، بحمدالله این هیئت کارهای عظیم فرهنگی را در قم انجام می دهد که بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران هیئت از آن کسی که کفش عزاداران امام حسین(ع) را واکس می زند تا رئیس هیئت در این اقدام فرهنگی و ثواب آن شریک هستند و ما نیز وظیفه داریم تا در هیئت ها حضور یافته و به همگی خداقوت بگوییم و آرزوی سلامتی برای همه خادمان و عزاداران را داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.