۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 1000746

آژانس امنیت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه دریایی جدید در ۸۳ مایلی سواحل یمن خبر داد.

حمله به یک کشتی جدید در سواحل یمن

به گزارش قدس آنلاین، آژانس امنیت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه در فاصله ۸۳ مایل دریایی واقع در جنوب غربی عدن در سواحل یمن خبر داد.

از جزئیات این حادثه هنوز اخباری منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد نیروهای مردمی یمن یک کشتی آمریکایی یا انگلیسی یا کشتی که به سمت بنادر رژیم صهیونیستی در حرکت بوده است را در چهارچوب محاصره دریایی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده‌اند.

دیروز نیز نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کردند که در راستای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و پاسخ به جنایات و نسل‌کشی ارتش اشغالگر صهیونیستی در حق مردم غزه، هدفی مهم را در منطقه اشغالی تل آویو مورد حمله قرار داده است. این حمله با پهپادی جدید به اسم "یافا" انجام شده که قادر به دور زدن سامانه‌های رهگیری دشمن است و توسط رادارها نیز قابل شناسایی نیست و این عملیات کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است.

نیروهای مسلح یمن در ادامه این بیانیه، تل آویو را به عنوان منطقه‌ای غیر امن و جزو اهداف اصلی خود اعلام کردند و گفتند: ما بر هدف قرار دادن جبهه داخلی دشمن و عمق اراضی اشغالی متمرکز خواهیم شد.

گفتنی است، یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.