اتحادیه جهانی علمای مسلمان که مقر آن در قطر قرار دارد، با صدور بیانیه‌ای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به یمن و مردم بی‌دفاع این کشور را محکوم کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به یمن را محکوم کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به یمن و مردم بی‌دفاع این کشور را محکوم کرد.

در متن بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی در حمله اخیر خود، بندر حدیده یمن را بمباران کرد که منجر به کشته شدن بسیاری از مردم غیرنظامی شد. این حمله وحشیانه باعث عمیق‌تر شدن زخم‌های یمنی‌هایی می‌شود که سال‌هاست از جنگ و محاصره رنج می‌برند. خداوند متعال می فرماید: [وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ] (الشعراء: ۲۲۷). ((و کسانی که ستم کرده‌اند به زودی خواهند دانست به کجا بازخواهند گشت))

در ادامه این متن آمده است: این حملات منجر به بی‌ثباتی منطقه و بروز موج جدیدی از خشونت‌ها و درگیری‌ها خواهد شد که پیامدهای آن نه تنها مردم یمن که همه مردم منطقه را دربرخواهد گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: ما این جنایت شنیع را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار قوانین و هنجارهای بین‌المللی می‌دانیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم برای توقف این اقدامات تجاوزکارانه و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع اقدام فوری انجام دهد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: در عین حال، بر حمایت کامل خود از هر گونه تلاش برای توقف تجاوز و دستیابی به صلح و ثبات در غزه تأکید می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم رژیم صهیونیستی را برای پذیرش توافق پیشنهادی تبادل اسیران تحت فشار قرار دهد. جنگ را یک بار برای همیشه متوقف کنید، زیرا جنگ چیزی جز ویرانی و خرابی به ارمغان نمی‌آورد. از خداوند متعال برای شهدای یمن و غزه رحمت و آمرزش و برای مجروحان‌شان شفای زودهنگام مسألت داریم و خواستار گسترش صلح و عدالت در سراسر جهان هستیم.

این بیانیه با امضای علی‌محمد صلابی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان و علی قره داغی رئیس این اتحادیه در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.