۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 1001521

درحالی حدود ۲.۷ میلیون بنای ناپایدار در کشور وجود دارد که معاون وزیر راه و شهرسازی از برچیده شدن ۱۰۰ هزار بنا (۳.۷ درصد) خبر داد.

۳.۷ درصد بناهای ناپایدار کشور برچیده شد

به گزارش قدس آنلاین محمد آئینی اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد.

وی افزود: همچنین ۸۴۰ پروژه روبنایی شامل پروژه‌های آموزشی، درمانی، ورزشی، انتظامی، فرهنگی و مذهبی و پروژه زیربنایی شامل اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و بهسازی معابر و غیره از مجموع یک هزار و ۲۴۵ پروژه در دست اقدام به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان این‌که با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها، بیش از ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و لرزان برچیده شد، اضافه کرد: صدور پروانه نوسازی برای حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و صدور سالانه ۹۶ هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر نشست.

طبق آمار ارئه شده از سوی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران براساس سرشماری سال ۹۵ در بافت‌های تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده‌ ( به ترتیب ۳۲۸ هزار واحد، ۹۳۰ هزار واحد و ۱.۴ میلیون واحد بنای ناپایدار شناسایی شده است.

آئینی در این‌باره گفته بود:‌ در  مجموع حدود ۲.۷ میلیون واحد بنای ناپایدار در محلات هدف بازآفرینی شهری با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر شناسایی شده است. این بناها فاقد سازه بتنی و فلزی هستند و با کوچکترین زلزله تخریب و روی ساکنان آن آوار می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.