سریال طوبی اقتباسی از رمان «اربعین طوبی» نوشته سیدمحسن امامیان به زودی پخش و روی آنتن تلویزیون می‌رود.

رمان «اربعین طوبی» در قالب سریال درآمد

سریال طوبی؛ اقتباسی از رمان «اربعین طوبی» به زودی پخش و روی آنتن تلویزیون می‌رود. کتاب «اربعین طوبی» اثری است از سیدمحسن امامیان که توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. داستان این کتاب درباره زندگی زنی است که بخش عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران و عراق را به چشم دیده‌.

داستان این کتاب برگزیده «جایزه جهانی اربعین» هم شده است. زمانی‌که داعش به عراق حمله کرده، تا نزدیکی کربلا هم آمده است و مردم شمال عراق آواره شده‌اند. طوبی پیرزنی شیعه و ایرانی الاصل و اهل بصره، که بعد از سال‌ها بی‌خبری از فرزند مفقودالاثرش حسن، تصمیم می‌گیرد پای پیاده به کربلا برود و از امام‌حسین (ع) کسب تکلیف کند.

سیدمحسن امامیان زندگی پر فراز و نشیب این زن را بستر مناسبی دیده است برای روایت شادی‌ها و تلخ‌کامی‌های گذشته و حال دو سرزمین ایران و عراق که در گذشته ملتی واحد بودند و برخلاف گسست‌های اعتباری، مشترکات اعتقادی و فرهنگی خود را حفظ کرده‌اند.

رمان «اربعین طوبی» با دستمایه قراردادن ماجرای زندگی این زن ایرانی، قصد دارد به مسائلی همچون محبت اهل‌بیت (ع)،جایگاه خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، تاریخ معاصر، مشترکات دو کشور ایران و عراق و در قالب بزرگ‌ترین گردهمایی محبان اباعبدالله که با عنوان راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود بپردازد.

این رمان قرار است در قالب سریالی جدید در تلویزیون ویژه ایام محرم و صفر پخش شود.فیلمنامه این کار را سیدحسین امیرجهانی به نگارش درآورده است که سابقه نگارش «نجلا» را در کارنامه خود دارد. کارگردانی این مجموعه را سعید سلطانی، به عهده دارد.

این سریال ۵۰ قسمتی با هنرمندی بازیگرانی چون هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، فریبا متخصص، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی، پرویز فلاحی پور و رحیم نوروزی در حال تهیه و تولید است اما قسمت‌های آماده شده زودتر به پخش می‌رسد و مخاطبان شبکه یک از ۱۳ مرداد هر شب ساعت ۲۲:۱۵ می‌توانند به تماشای این سریال بنشینند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.