روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» وضعیت ارتش اشغالگر «اسرائیل» و دلایلی که مانع از گسترش جنگ با لبنان می‌شود را فاش کرد.

«نیویورک‌تایمز»: ژنرال‌های اسرائیلی معتقدند که ارتش برای جنگ با لبنان آماده نیست

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» فاش کرد که ژنرال‌های اسرائیلی معتقدند نیروهای ارتش «اسرائیل» در شرایط ایدئال برای جنگ با لبنان نیستند؛ اما این موضوع را مخفی می‌کنند. این روزنامه توضیح داد که ذخیره برخی مهمات و قطعات یدکی روبه‌پایان است و تعداد کمی از سربازان ذخیره خدمت خود را آغاز کرده‌اند.

این روزنامه از اظهارات مقامات اسرائیلی در خصوص گسترش جنگ با لبنان - باتوجه‌به این مشکلات در صفوف ارتش «اسرائیل» - انتقاد و تأکید کرد: دولت برای بازگرداندن ده‌ها هزار اسرائیلی که از اکتبر گذشته منطقه مرزی با لبنان را ترک کرده‌اند، نیاز به بهانه دارد؛ وقوع یک جنگ بزرگ‌تر با حزب‌الله در نهایت ممکن است این بهانه را فراهم کند و از این طریق «دولت اسرائیل ممکن است بتواند به مردم بگوید که حزب‌الله را از مرز دور کرده است، حتی اگر تحلیل‌گران در احتمال چنین نتیجه‌ای تردید داشته باشند».

در این زمینه، «روی شارون»، تحلیلگر امور نظامی شبکه اسرائیلی «کان» می‌گوید که تهدیدهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر دفاع و «هرتسی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش علیه لبنان هیچ اهمیتی ندارد. او با ابراز گلایه از تهدیدهای توخالی که ماه‌هاست مقامات رژیم اشغالگر انجام می‌دهند، گفت: این تهدیدهای اسرائیل کارساز نیست.

افزایش تهدیدات «اسرائیل» در حالی صورت می‌گیرد که اشغالگران پس از انتشار روایتی گمراه‌کننده که مقاومت را به هدف قراردادن «مجدل شمس» در جولان اشغالی سوریه متهم می‌کند، قصد حمله به لبنان را دارد. در مقابل اما مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای ضمن رد ادعای «اسرائیل» درباره حادثه «مجدل شمس»، نسبت به هر گونه حمله و تجاوز فراگیر به بیروت و غیرنظامیان هشدار داده است.

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.