خبر فوری

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 1002867

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر اربعین داشتیم و امسال پیش بینی می شود شاهد افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی زائرین اربعین حسینی باشیم.

پیش بینی افزایش سفرهای اربعینی

سردار "سید تیمور حسینی" رئیس پلیس راهور فراجا، در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی سال ۱۴۰۳ پیرامون هماهنگی اقدامات طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع) سال ۱۴۰۳ و مدیریت سفرهای شهریور، اظهار داشت: بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای مختلف به صورت شبانه‌روزی در طول محورهای منتهی به مرزها مستقر شده‌اند تا خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه استانداران استان‌های مرزی موظف به اتخاذ تمهیدات لازم و بررسی وضعیت پارکینگ‌ها هستند، افزود: سال گذشته، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از هموطنان به مرزها مراجعه کردند و با توجه به تحلیل روند امسال که از ابتدای ماه محرم آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مواجه باشیم. زائران تا حد امکان از وسایل شخصی استفاده کنند و قوانین را رعایت کنند.

سردار حسینی گفت: از ابتدای ماه صفر، پیک رفت سفرهای اربعین در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد خواهد بود و تا ۳ شهریور ماه توازن برقرار است. همچنین، روزهای ۴ و ۵ شهریور  اوج بازگشت زائران خواهد بود.

وی ادامه داد: شماره‌گذاری آمبولانس‌ها و آزمایشگاه‌های سیار انجام می‌شود و در صورت نقص مدارک، خودروها تنها اجازه تردد در داخل استان را خواهند داشت همچنین در خصوص خودروهای مورد استفاده تاکسی‌های اینترنتی باید ایمنی لازم را داشته باشند و امدادهای مجاز حق تردد در آزادراه‌ها را خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: امسال مأموریت در گرم‌ترین زمان سال انجام می‌شود و به همین دلیل بخش عمده‌ای از ترددها به دلیل گرمای هوا شبانه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد موکب ها باید افزایش پیدا کند تا رانندگان بتوانند در زمان بازگشت بیشتر استراحت کنند، گفت: همچنین همه مردم باید در سامانه ثبت نام کنند تا از بیمه نیز استفاده نمایند. همچنین ایشان اشاره کردند که باید برنامه ریزی دقیق انجام شود زیرا قطعا تردد در شب ها بیشتر خواهد بود و تمام دستگاه ها باید برای این مسئله آماده باشند.

سردار حسینی توصیه کرد: از همه هموطنان درخواست می‌کنیم پیش از شروع سفر، حتماً اطلاعات مورد نیاز خود را در سامانه سماح ثبت کنند تا برنامه‌ریزی‌ها به صورت دقیق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف ما ایمنی ترد زائران است و امیدواریم همه زائرانی که از مرزهای شش گانه عبور می‌کنند در مسیر رفت و برگشت هیچ مشکلی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.