تحولات منطقه

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی از پیگیری درخواست‌های مردمی در سامانه کرامت، خبر داد.

 پیگیری درخواست‌های مردمی در سامانه «کرامت»
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جعفر رئیسیان زاده در حاشیه پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ۱۳۸ آستان قدس رضوی اظهار کرد: تعداد درخواست‌های حوزه اجتماعی از آستان قدس رضوی بسیار زیاد بوده و برای پاسخگویی به آنها تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم.
 وی افزود: یکی از این زیرساخت‌ها سامانه «کرامت» است که مشخصات ثبت شده درخواست‌دهندگان از طریق این سامانه به دفاتر آستان قدس در سراسر کشور ارسال شده و پس از استعلام تمکن مالی، تحقیقات میدانی و تهیه گزارش مددکاری، مساعدت لازم انجام می‌شود.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: پس از راستی‌آزمایی و احراز شرایط لازم، کمک‌هایی در حوزه‌هایی از جمله درمان، پرداخت دیون، زیارت اولی، جهیزیه و برخی دیگر از موارد به انجام می‌رسد.
رئیسان زاده تأکید کرد: آستان قدس همانند نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بودجه و زیرساخت‌های دولتی برای پاسخگویی به درخواست‌ها ندارد و تنها در مواردی سعی می‌شود، کمکی به برخی نیازهای مردم شود.
 وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۱ هزار درخواست کمک‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۸، دفتر تولیت معزز آستان قدس رضوی و یا مراجعه حضوری به ثبت رسیده است که بیش از ۱۰ هزار مورد پاسخ داده شده‌اند.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.