خبر فوری

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک برابر مجارستان تیم سوم جهان شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

تیم ملی شمشیربازی به دیدار رده‌بندی رفت/ در انتظار اولین مدال

به گزارش قدس آنلاین رقابت‌های شمشیربازی بازی‌های المپیک در روز پنجم این بازی‌ها، با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی اسلحه سابر در کاخ گراندپاله پیگیری شد.

در یکی از دو دیدار این مرحله، تیم ملی ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر ارسباران به مصاف مجارستان رفت. در پایان این دیدار تیم ملی ایران با نتیجه ۴۵ به ۴۳ متحمل شکست شد.

دو تیم در شرایطی مقابل هم صف آرایی کردند که تیم ملی ایران در رده ۹ رنکینگ فدراسیون جهانی قرار داشت اما حریفش در جایگاه سوم این رنکینگ ایستاده است با این حال ملی پوشان ایران که با پاکدامن این رقابت را آغاز کردند، از همان ابتدا از حریف خود پیش افتادند و حتی برتری خود را به اختلاف ۸ امتیاز هم رساندند. البته در یک زمان کوتاه مجارستان جریان بازی را در اختیار گرفت اما مجدد ملی پوشان ایران جریان رقابت و نتیجه را به سود تغییر دادند اما در نهایت نتیجه کلی بازی را واگذار کردند. این دیدار در دقایق پایانی بسیار نزدیک پیگیری شد اما برخی تصمیمات داور که موجب اعتراض ایران هم شد رای به برتری مجارستان داد. 

نخستین مدال شمشیربازی و ایران

بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی ایران در مرحله رده بندی باید به مصاف فرانسه برود تا در صورت پیروزی مدال برنز این بازی‌ها را از آن خود کند.

دراین صورت شمشیربازان اسلحه سابر صاحب نخستین مدال این رشته در ادوار مختلف بازی‌های المپیک می‌شوند ضمن اینکه این مدال، نخستین مدال کاروان ایران در پاریس خواهد بود.

نخستین مدال تیمی ایران در ادوار المپیک

همچنین در صورت پیروزی در دیدار رده بندی، مدال برنز تیم ملی شمشیربازی نخستین مدال تاریخ ورزش ایران در المپیک محسوب می‌شود که در بخش تیمی به دست می‌آید.

رقابت با تیم چهارم جهان برای اولین مدال

شاگردان پیمان فخری در شرایطی مقابل مجارستان متحمل شکست شدند که در دیدار نخست (مرحله یک چهارم) موفق به شکست ۴۵ بر ۴۴ آمریکا تیم دوم رنکینگ جهانی شده بودند.

فرانسه حریف ایران در مرحله رده بندی جایگاه چهارم رنکینگ جهانی را در اختیار دارد. این تیم در دیگر دیدار رده بندی مقابل کره جنوبی متحمل شکست ۴۵ به ۳۹ شد.

عملکرد ملی پوشان شمشیربازی ایران در دیدار با مجارستان تیم سوم جهان به این شرح است:

تیم ملی شمشیربازی به دیدار رده‌بندی رفت/ در انتظار اولین مدال

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.