سریال «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی این روزها در حال تصویربرداری و تدوین همزمان است و قرار است پخش آن از ۱۳ مرداد آغاز شود.

پروداکشن سخت «طوبی» در ۱۵۰ لوکیشن/ رونمایی از تصاویر جدید سریال

سریال «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی این روزها همچنان مراحل ضبط و تصویربرداری را در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (غزالی) طی می‌کند و همزمان هم تدوین آن در حال انجام است.

این مجموعه به نویسندگی حسین امیرجهانی و به تهیه کنندگی حامد حسینی ساخته می‌شود و برداشتی آزاد از کتاب «اربعین طوبی» اثر سیدمحسن امامیان است. این کتاب که در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده داستانی واقعی است از زندگی زنی که بخش عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران و عراق را به چشم دیده‌است. داستان کتاب برگزیده «جایزه جهانی اربعین» شده و همین نزدیکی‌ها رخ داده است.

پروداکشن سخت «طوبی» در ۱۵۰ لوکیشن/ رونمایی از تصاویر جدید سریال

سریال «طوبی» از سال گذشته وارد تولید شد و برای بخشی از فیلمبرداری هم به عراق رفت. با این حال بخش اعظم تصویربرداری‌های لوکیشن عراق به دلیل محدودیت‌ها و چالش‌ها در ایران و در شهرک غزالی انجام می‌شود.

حامد حسینی پیش از این درباره اقتباس این سریال از کتاب «اربعین طوبی» گفت: آن طرح قصه گسترده‌ای داشت و اگر در سریال می‌خواستیم سراغ آن برویم حجم اتفاقات بسیار زیاد می‌شد و سریال به اثری حدود ۹۰ قسمتی تبدیل می‌شد.

پروداکشن سخت «طوبی» در ۱۵۰ لوکیشن/ رونمایی از تصاویر جدید سریال

این تهیه کننده درباره تعداد لوکیشن‌های این سریال بیان کرد: ما حدود ۱۵۰ لوکیشن داشتیم و کل بازیگران حدود ۲۱۰ بازیگر می‌شود که هم بازیگران اصلی و هم فرعی را شامل می‌شوند. کار پروداکشن سنگینی دارد و ما میانگین روزی ۷۰ بازیگر هنرور داریم.

وی اضافه کرد: این سریال شرایط سختی برای تولید داشت و عمارتی که به عنوان لوکیشن عراقی سریال در شهرک غزالی ساخته شده است ۲۷۰۰ متر ساخت و ساز دارد. دکورها ماندگار ساخته شده و با طراحی ویژه ای که در نظر گرفته شده قابلیت تبدیل شدن به بیش از ۵۰ لوکیشن را دارد. دیوارها پرتابل ساخته شده است و با این شیوه می‌توان دوباره تغییرات داد.

پروداکشن سخت «طوبی» در ۱۵۰ لوکیشن/ رونمایی از تصاویر جدید سریال

این مجموعه قرار است از ۱۳ مرداد به پخش از شبکه یک برسد و تصویربرداری آن در شهریور هم ادامه دارد.

در سریال «طوبی» بازیگران مختلفی جلوی دوربین رفته اند که از جمله آنها می‌توان به چهره‌های کمتر دیده شده مثل شبنم قربانی اشاره کرد که سال گذشته با دریافت سیمرغ نظرات را به خود جلب کرد. قربانی پیش از این با نقش نائله در سریال «عشق کوفی» دیده شد و حالا نقش اصلی این سریال را برعهده دارد.

پروداکشن سخت «طوبی» در ۱۵۰ لوکیشن/ رونمایی از تصاویر جدید سریال

رحیم نوروزی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی و … از جمله بازیگران این سریال هستند.

فیلمنامه سریال «طوبی» را سیدحسین امیرجهانی به نگارش درآورده است که سابقه نگارش سریال‌های پربیننده ای چون «نجلا» را در کارنامه خود دارد. همچنین علیرضا زرین دست فیلمبردار باسابقه و قدیمی سینمای ایران که بیشتر در سینما فعالیت دارد مدیر فیلمبرداری این سریال است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.