رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت‌بهداشت با بیان اینکه نرخ جرائم تبلیغات محصولات دخانی باید افزایش یابد، گفت: بررسی‌ها بیانگر این است که در حوزه شبکه نمایش خانگی هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌شود نبیشتر از نرخ جریمه است.

جریمه ۱۲۰ میلیونی تبلیغ دخانیات در خرده‌فروشی‌ها

بهزاد ولی‌زاده درباره نرخ جرائم تبلیغات محصولات دخانی افزود: براساس قوانین، میزان جرائم تخلفات دخانی باید هر ۳ سال یک‌بار به روزرسانی شود. اگرچه میزان جرائم تخلفات دخانی طی سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، به روز رسانی شده اما کماکان در انتظار ابلاغ مصوبه هیات وزیران هستیم، که البته با توجه به افزایش نرخ تورم طی ۲ سال گذشته، میزان جرائم باید در سال ۱۴۰۳ باز هم افزایش یابد.

وی با اشاره به نرخ جریمه تبلیغ محصولات دخانی در حوزه خرده‌فروشی گفت: جرائم تبلیغ محصولات دخانی در بخش خرده‌فروشی بازدارنده است. اگر یک مرکز عرضه محصولات دخانی نسبت به تبلیغ این محصولات اقدام کند، ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان جریمه می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با انتقاد از وضعیت نمایش دخانیات در شبکه نمایش خانگی گفت: موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و جرایم این بخش برای تبلیغ محصولات دخانی بازدارنده نیست. بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است.

ولی‌زاده ادامه داد: با توجه به مفاد قانون مجازات اسلامی در برخورد با موارد تهدید علیه سلامت عمومی، می‌توان علیه عاملان تبلیغ دخانیات در تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی از ظرفیت این قانون استفاده کرد. شرایط باید به نحوی باشد که فعالان حوزه شبکه نمایش خانگی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به نحوی عمل کنند که سلامت نسل حاضر و آینده این مملکت را با ترویج و دامن زدن به افزایش شیوع مصرف دخانیات، به خطر نیندازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.