معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان صنعتی سازی مسکن برای حضور در پروژهای شرکت در طرح‌های مشارکتی نهضت ملی مسکن و احداث ۲۷ شهر جدید ساحلی در سطح کشور استفاده می‌شود.

توان شرکت‌های دانش بنیان در ۲۷ شهر ساحلی به کارگیری می‌شود

"سعید غفوری" امروز (شنبه) در نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور و دانش‌بنیان صنعتی سازی مسکن اظهارداشت: در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر گذار به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان، تفاهم نامه همکاری سه‌جانبه با هدف همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش بنیان در حوزه عمران و ساختمان بین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان ریاست‌جمهوری، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منعقد شد.
وی گفت: موضوع این تفاهم نامه عبارت از همکاری در اجرایی سازی بندهای ۳،۶، ۷، ۸ و ۹ سیاست‌های کلی نظام در امور مسکن ابلاغیه مورخ ۱۳۸۹ رهبری و تکالیف قانونی مرتبط با قانون جهش تولید دانش بنیان ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ تصویب نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه راه و شهرسازی مصوب هیات وزیران مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ و همکاری در توسعه اقتصاد دانش بنیان، عمران ساختمان و زیرساخت در شهرهای جدید است.

غفوری گفت: در شرکت عمران شهرهای جدید در نظر داریم در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی حداقل یک‌هزار واحد را با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فقط منحصر به حمایت‌های تسهیلاتی و مالی نیست، بلکه باید پلتفرم‌هایی ایجاد شود تا ساختار بروکراتیک فعلی به ساختار شبکه‌ای تغییر یابد و بتوانیم از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در موضوع صنعتی‌سازی به دنبال کاهش زمان اجرای کار، صرفه‌جویی، بالا بردن کیفیت کار، مقاوم‌تر کردن سازه‌ها و کاهش هزینه‌های اجرایی هستیم.
وی با اشاره به سفر به چین، ارتباط با شرکت‌های چینی و بازدید از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های آنها اظهار داشت: ما به دنبال شرکت‌های سازنده چینی نبوده و نیستیم، بلکه معتقدیم انبوه سازان و شرکت‌های قوی داریم. با این حال باید بتوانیم فرهنگ و تکنولوژی اجرای آنان را در اختیار بگیریم و آن را با توانمندی‌های خود ممزوج کنیم که در این صورت به خواسته‌هایمان دست خواهیم یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.