مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی از خرید ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: این میزان خرید نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم/ پرداخت ۹۴.۲ همت از پول گندمکاران

به گزارش قدس آنلاین «سهراب سهرابی» افزود: این میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته یک میلیون و ۴۵۲ میلیون تن افزایش داشته است.

وی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار داشت: تاکنون ۹۴.۲ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و پرداخت بقیه وجوه نیز توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی در حال پیگیری است.

مجری طرح خودکفایی گندم تصریح‌کرد: استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن، فارس ۸۷۳ هزار تن، کردستان ۸۴۶ هزار تن، کرمانشاه ۷۶۶ هزار تن، همدان ۵۶۷ هزار تن، خراسان رضوی ۵۰۸ هزار تن، آذربایجان غربی ۴۹۵ هزار تن و لرستان ۴۳۵ هزار تن، بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

نیاز به واردات گندم نداریم

سهرابی خاطرنشان‌کرد: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، سال جاری همه نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

وی در مورد تولید بذر گندم افزود: میزان خرید گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از ۴۳۰ هزار تن گذشت و بیش از ۸۰ درصد برنامه تولید بذر سال جاری محقق شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.