عملیات در تل اویو در راستای استراتژی ترسیمی شهید صالح العاروری است. او در راستای جنگ روانی همواره بر ناآرام ساختن شهرک نشین های صهیونیست تاکید داشت.

پیکار با دشمن از فاصله صفر / عملیات استشهادی در تل‌آویو نمایشی از قدرت مقاومت

در حالی که رژیم صهیونیستی پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاست مقاومت اسلامی فلسطین حماس در تهران، از بیم پاسخ سخت مقاومت در ترس و آماده باش کامل قرار گرفته، شهروندان فلسطینی هم نشان داده اند در راه آرمان هایشان هر کدام ارتشی تک نفره بوده و تا گرفتن انتقام خون شهدای خود آرام نخواهند گرفت.

در این مسیر رسانه‌های عبری زبان روز گذشته از وقوع عملیاتی استشهادی و حمله با سلاح سرد در خیابان «موشه دایان» در منطقه حولون در جنوب تل آویو خبر دادند که به دنبال آن دو صهیونیست به هلاکت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شدند. «عمار رزق عوده» از ساکنان سلفیت در کرانه باختری که مجری این عملیات در تیراندازی ماموران رژیم به شهادت رسیده است.

اتفاق اخیر واکنش های بسیاری به دنبال داشته است. کمیته‌های مقاومت فلسطین عملیات حولون را «قهرمانانه» توصیف و آن را «ضربه بزرگی به سیستم امنیتی و نظامی اسرائیل ‌» تعبیر کرده اند. «گردان‌های شهید عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس هم تصویری نمادین از عملیات استشهادی با چاقو منتشر کردند که بر روی آن عبارت «فاصله صفر» درج شده است.

در سوی مقابل ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم با حضور در محل عملیات مذکور با چهره‌ای خشمگین، گفت: هزاران سلاح بین اسرائیلی‌ها توزیع کردیم، از آن‌ها می‌خواهم کنار خود سلاح داشته باشند. جنگ ما فقط با ایران نیست، بلکه در اینجا (اشاره به خیابان‌های تل‌آویو) نیز می‌جنگیم.

پیروان مکتب شهید العاروری

ناصر ترابی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس در ارزیابی عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو، گفت: پس از عملیات طوفان الاقصی سطح هوشیاری و امنیتی در فلسطین اشغالی به ویژه در شهرهای تل آویو، حیفا، قدس و...افزایش یافت و تا به امروز سران رژیم پایتخت را جزیره امن و نقطه قرمز امنیتی معرفی می کردند، اما اقدام جوان انقلابی و مبارز فلسطینی عمار عوده، پرونده امنیت شهرک نشین های صهیونیست را برای همیشه به حاشیه برد.

وی با اشاره به تأثیرات عملیات های استشهادی در سرزمین های اشغالی، افزود: طی بیش از 300روز پس از طوفان الاقصی، هزاران تن از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شده اند. با این وجود بار روانی اعلام هلاکت اسرائیلی ها در عملیات های استشهادی بر جامعه صهیونیست به مراتب بیشتر است. این مسئله در راستای استراتژی ترسیمی معروف شهید صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس دارد. او در راستای جنگ روانی همواره بر ناآرام ساختن شهرک نشین های صهیونیست تاکید داشت.

حزام اسد، از اعضای سیاسی جنبش انصارالله یمن دیروز در توئیتی به دو زبان عبری و انگلیسی، اشاره به فوران آتشفشان در سرزمین های اشغالی داشت و خطاب به صهیونیست ها در توئیتی معنا دار نوشت: دشمن احمق و گیج به آسمان نگاه می کند، غافل از آنچه در زیر زمین در انتظار اوست! برخی این پیام مقام یمنی را بر متفاوت بودن انتقام جبهه مقاومت از صهیونیست ها نسبت به عملیات وعده صادق تعبیر کردند.

ترابی در ادامه با اشاره به توئیت حزام اسد، از اعضای سیاسی جنبش انصارالله که نوشته بود «دشمن احمق و گیج به آسمان نگاه می کند، غافل از آنچه در زیر زمین در انتظار اوست!» این سخنان را نشان دهنده آن دانست که جبهه مقاومت برای پاسخ به شهادت هنیه راهبرد جدید و غافلگیرانه ای را در پیش گرفته بطوریکه این عملیات در سطح موشک و پهباد مشابه وعده صادق نخواهد بود.

این تحلیلگر مسائل منطقه تصریح کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بصورت جنگ هیبریدی یا همان جنگ ترکیبی خواهد بود و همانطور که حزام اسد در توئیت خود به موضوع آتشفشان فوران اشاره کرد سطح عملیات بصورت پاسخی ترکیبی در حوزه زمین، دریا، آسمان و جنگ های گروهی و سیاسی خواهد بود و این می تواند سنگین ترین پاسخ مقاومت در برابر رژمی صهیونیستی باشد.

ناصر ترابی در تحلیل سخنان وزیر امنیت داخلی افراطی کابینه نتانیاهو که باز هم از مسلح کردن شهرک نشینان سخن گفته بود عنوان کرد: طرح بن غفیر برای  توزیع هزاران سلاح بین اسرائیلی‌ها به بن بست رسیده و این اقدام تأثیر چندانی بر امنیت اسرائیل نخواهد داشت.  محور مقاومت با استفاده از ظرفیت های خود توانسته رعب و وحشت را بر سرزمین های اشغالی حکم فرما کند. سخنان بن غفیر هم در راستای فرار از مسئولیتی است که وی در قبال جان شهرک نشینان تقبل کرده می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.