روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیست از ایالات متحده آمریکا تعهدی دریافت کرده است که به او اجازه می‌دهد پس از امضای توافقنامه با مقاومت فلسطین، جنگ را از سر بگیرد.

تعهد آمریکا به رژیم صهیونیست برای ادامه جنگ در صورت شکست مرحله دوم مذاکرات تبادل اسرا

«یدیعوت آحارونوت» می‌گوید: پیش‌نویس تعهد آمریکا به نتانیاهو رسیده است که بر اساس آن، پس از امضای توافق آتش‌بس و مبادله اسیران و بازداشت‌شدگان، در صورت به بن‌بست رسیدن مذاکرات در مورد مرحله دوم، جنگ ازسرگرفته می‌شود. این روزنامه می‌نویسد: نتانیاهو قصد دارد - پیش از توافق در مرحله دوم مبادله - خلع سلاح جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و برکناری رهبران آن را شرط کند و به همین دلیل انتظار می‌رود که مذاکرات در آن زمان با شکست مواجه شود. تعهد آمریکا قبل از سفر ماه گذشته نتانیاهو به واشنگتن مطرح و تصمیم گرفته شد که اسرائیل تحت هیچ شرایطی به آتش‌بس دائم پایبند نباشد.

این روزنامه مکالماتی را از داخل یکی از جلسات امنیتی نقل می‌کند که بر اساس تأیید یکی از حاضران، آمریکایی‌ها قبلاً این تعهد را داده و گفته بودند که این کار پس از امضای توافقنامه آتش‌بس انجام شود. او در این جلسه نتانیاهو را متهم کرده که باهدف تعویق و تأخیر در توافق، پیشنهاد آمریکایی‌ها را پنهان کرده است. نتانیاهو به دلیل اتهامات سیاستمداران اسرائیلی مبنی بر اینکه او در حال تلاش برای به شکست کشاندن توافق آتش‌بس با مقاومت در نوار غزه برای بازگرداندن زندانیان - علاوه بر تلاش برای گسترش جنگ - با یک کارزار سیاسی و مردمی مواجه است.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.