معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در ۶ استان مرزی موکب‌های دانش‌آموزی مستقر شده است، گفت: سال گذشته برای نخستین بار مجوز اربعین حسینی برای مدارس صادر شد و به جز اعزام توسط مدارس، اعزام‌های تجمیعی را هم خواهیم داشت.

استقرار موکب‌های دانش‌آموزی در ۶ استان مرزی

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی گفت: ۱۲۰۰ دانش‌آموز در اردوی ملی دانش‌آموزان شرکت می‌کنند که این هفته اردوی پسران و هفته آینده اردوی دختران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پورثانی به فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره و خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی امسال در مقایسه با سال گذشته ۲ هفته زودتر آغاز شد و اکنون در مرحله جبران نمرات برای دانش‌آموزانی هستیم که می‌خواهند تغییر رشته دهند.

وی گفت: اعزام دانش‌آموزان و دانشجومعلمان را به مراسم اربعین حسینی خواهیم داشت و موکب‌های اربعین در مدارس و پایگاه‌های دانش‌آموزی و در مرزهای خروجی کشور راه اندازی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم ۱۵ هزار دانش‌آموز از طریق مدارس به مراسم اربعین حسینی اعزام شوند.

حجت الاسلام پورثانی افزود: اکنون در ۶ استان مرزی موکب‌های دانش‌آموزی مستقر شده است و سال گذشته برای نخستین بار مجوز اربعین حسینی برای مدارس صادر شد و به جز اعزام توسط مدارس، اعزام‌های تجمیعی را هم خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه آیین نامه طرح نماد ابلاغ شده و سازمان های مرتبط مانند بهزیستی و برنامه و بودجه وظایف خود را براساس آیین‌نامه انجام می‌دهند، گفت: اکنون ۶۵۰ مرکز مشاوره در مناطق داریم و ۱۵ هزار مربی پرورشی و مشاور در آزمون استخدامی امسال جذب می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین برای طرح نماد در حوزه تولید فضای ارتقایی ۳۲ پروتکل علمی برای مصاحبه تشخیصی دانش‌آموزان انجام و خط ۱۵۷۰ در همه استان‌ها فعال شده است.

حجت‌الاسلام پورثانی یادآورشد: اکنون تهیه نقشه خطرپذیری بر اساس نتایج غربالگری صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم که ۵ درصد از دانش آموزان نیازمند بررسی بیشتر هستند.

وی یادآورشد: بیش از ۲۰۸ هزار مصاحبه تشخیصی هم برای گروه‌های هدف صورت گرفته و تا ۱۵ مرداد امسال ۱۱۶ هزار مدرسه وارد سامانه نماد شدند و اطلاعات در زمینه آسیب‌های اجتماعی را ثبت کردند

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.