تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا به صورت محرمانه به آمریکا سندی ۱۰۱ صفحه‌ای درباره چگونگی تسلط نیروهایش بر نوار غزه ارائه کرده است

سندی دیگر از خیانت «ابومازن» / مکاتبه ۱۰۱ صفحه تشکیلات خودگردان با آمریکا درباره اینده غزه

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل، شامگاه دیروز، خبر داد تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا به صورت محرمانه به آمریکا سندی ۱۰۱ صفحه‌ای درباره چگونگی تسلط نیروهایش بر نوار غزه ارائه کرده است. در این سند به بر عهده گرفتن مسئولیت امنیت در نوار غزه اشاره‌ای نشده؛ اما تاکید شده است که برای برآورده ساختن نیازهای حکومتی و امنیتی در غزه و همچنین برای پیشبرد برخی امور از جمله برداشتن آوارها، ترمیم ساختمان‌ها و شبکه‌های ارتباطی و برقی به کمک گسترده بین‌المللی نیاز است.

کانال ۱۲ مدعی شد که مقامات آمریکایی این سند را که گروهی مورد تایید «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین آن را آماده کرده‌اند، نمی‌پذیرد. از جمله اهدافی که در این سند عنوان شده است، مجوز فعالیت دفاتر تشکیلات خودگردان با ۱۲ هزار کارمند در نوار غزه و عدم حضور نیروهای اسرائیلی در این دفاتر است.

شبکه ۱۲ اسرائیل می‌گوید «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این سند را تحت فشارهای پیوسته آمریکا و کشورهای اروپایی آماده کرده است. بر اساس این گزارش، در این سند توضیح دقیقی نیز درباره حضور بین‌المللی موردنظر تشکیلات خودگردان در نوار غزه ارائه نشده است.

عباس، پیاده نظام تل آویو در فلسطین

اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با قدس آنلاین، در تحلیل اقدام اخیر محمود عباس در ارائه سند محرمانه به آمریکا برای اداره نوار غزه، گفت: این اقدام توسط جریان عبری- عربی و با مدیریت شخصیت سازشکاری همچون محمود عباس برای دوران پس از طوفان الاقصی صورت گرفته و می تواند بعنوان بزرگترین ضربه به ساختار اجتماعی، سیاسی، امنیتی برای ملت فلسطین تلقی شود. این در حالی است که با گذشت بیش از ۳۰۰ روز از جنگ غزه و شهادت بیش از ۳۹هزار نفر، زن و کودک در غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته کوچکترین ضربه ای به بدنه مقاومت در این شهر وارد سازد.

وی تصریح کرد: سند مذکور یکی از بارزترین اسناد خیانت جهان عرب با همراهی کشور امارات متحده، عربستان، آمریکا و نقش آفرینی شخصیت سازشکاری همانند محمودعباس در فلسطین است چراکه تمام اهدافی که واشنگتن و تل آویو و برخی از کشورهای اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان برای آینده غزه و مقاومت در نظر گرفته اند در صفحات این سند مشهود است.

او اظهار کرد: محور عبری – عربی  به دنبال نابودی حماس در جنگ غزه هستند بطوریکه پس از اعلام شکست مقاومت و برقراری آتش بس ، دفاتر تشکیلات خودگردان را با حضور بیش از ۱۲ هزار کارمند در نوار غزه سازماندهی نماید و بعنوان نیروی پوششی رژیم صهیوینستی و آمریکا در این منطقه فعالیت نماید.

این تحلیگر بین الملل معتقد است: در طی دهه های اخیر جریان تشکیلات خودگردان با همراهی آمریکایی ها و صهیونیست ها سعی در معرفی کردن جنبش حماس بعنوان جریان تروریسم در فلسطین را داشتند تا بتوانند این شهر را تحت حاکمیت خود قرار دهند که این امر با شکست آنها همراه بود.

نقص پیمان اسلو

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: اجرای سند ۱۰۱ صفحه ای تشکیلات خودگردان نقض آشکار تعهداتی است که دولت های غربی، عربی و رژیم صهیونیستی در دو پیمان اسلو تایید کرده بودند، این در حالی است  که حماس ۲۵ ژانویه ۲۰۰۶ در انتخابات قانونگذاری فلسطین پیروز شد و از لحاظ قانونی این رویه باید در غزه ادامه دار باشد.

زارعی تصریح کرد: متأسفانه از زمانیکه سازمان سازشکار تشکیلات خودگردان با حمایت آمریکا و اسرائیل توانست در کرانه باختری دولتی موازی به رهبری محمود عباس تشکیل دهد، دودستگی و اختلاف در بین ملت فلسطین ایجادشد اما با شهادت  شهید هنیه دو منطقه کرانه باختری و غزه نسبت به گذشته در برابر اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین یکپارچه تر شدند.

وی با اشاره به این نکته که در سند محرمانه (تشکیلات خودگردان)  باید نیروهای چند ملیتی اداره شهر غزه را برعهده بگیرند، افزود: این نیروها احتمالا شامل سربازانی از کشورهای مصر، عربستان سعودی، ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی واگذار خواهد شد و اگر چنین اتفاقی در غزه رخ بدهد حاکمیت ملت فلسطین از اختیار خارج خواهد شد و شرایط این منطقه به دوران قبل از پیمان اسلو بازخواهد گشت و خیانت محمود عباس بر علیه ملت فلسطین کامل خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: امروز محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران توانسته جریان های سازشکار در فلسطین اشغالی را به حاشیه ببرد و مشکلات داخلی مردم در غزه را برطرف نماید و همسویی جریان های مقاومت شامل لبنان، سوریه، عراق، یمن می تواند برگ های این سند محرمانه را آتش بزند و مهر خیانت را بر پیشانی ابومازن ( محمودعباس) بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.