۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 1003973

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۵۸ درصد جرایم در معابر شهری و ۴۲ درصد در جاده‌ها اتفاق افتاده است.

کاهش ۷درصدی جانباختگان تصادف ها

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: امسال با لطف خداوند تعالی و تلاشی که همکاران بنده داشتند در سه ماهه ابتدای سال جاری براساس آخرین آمار پزشکی قانونی ۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته معادل ۳۹۵ کاهش جانباختگان را داشته ایم.

وی ادامه داد: در طول سه ماهه اقدامات خوبی اتقاق افتاده، اگرچه شاهد افزایش مولفه های تاثیرگذار مانند افزایش تعداد خودرو و افزایش تعداد گواهی نامه هستیم اما اقدامات موثر و تاثیرگذاری نیز درباره کاهش حوادث اتفاق افتاده است.

او درباره نقل و انتقال خودرو گفت: با اقدامات موثر در کشور صف های طولانی در این زمینه نداریم. معطلی هر فرد در مراکز تعویض پلاک چیزی حدود یک ساعت و نیم بود اما امروز فرایند تعویض از شروع تا پایان به کمتر از سی دقیقه کاهش پیدا کرده است. از ۲۳ تیر نرخ جدید جریمه ها اعمال شد و این جریمه های جدید از قبل عید مطرح بود و اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: افزایش جریمه ها در کاهش تخلفات تاثیر چشم‌گیری داشته است هرچند از ابتدای سال اعمال قانون نشده بود از ۲۳ تیر که جرایم جدید اعمال شده نیز میزان اعمال قانون ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

حسینی ادامه داد: بحث بالابردن نرخ جرم می تواند در کاهش تخلفات موثر باشد. ۵۸ درصد جریمه ها در معابر شهری و ۴۲ درصد در جاده بوده است.

او افزود: کد جریمه ها در گذشته ۱۹۱ مورد بود که ۸ بند آن حذف شده و کد جریمه کاهش پیدا کرده است. از بیست اسفند تا بیست فروردین جریمه با احتساب یک سوم بیشتر اعمال می شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.