۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 1003984

جمعی از معلمان بازنشسته امروز در اعتراض به وضعیت رتبه‌بندی خود و عدم دریافت پاداش پایان خدمت خود، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

ادامه دردسرهای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته

صبح امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ جمعی از فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۲ مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ در اعتراض به حواشی رتبه‌بندی و عدم واریز پاداش پایان خدمت، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گفته این دسته از معلمان بازنشسته، رتبه‌های جدید که بعد از اعتراض تعیین شده به دلیل آنکه وزارت آموزش و پرورش، سهم مالی مربوطه را به حساب صندوق بازنشستگی واریز نکرده است، در حقوق بازنشستگی اعمال نمی‌شود و عملاً ارتقای رتبه بی‌فایده نصیب آن ها شده است!

یکی از فرهنگیان بازنشسته در این باره گفت: بعد از ۳۳ سال سابقه با مدرک دکترای فلسفه بازنشسته شدم و ۵ سال آخر دوران کاری را مدیر پژوهش سرای دانش‌آموزی بودم. در رتبه‌بندی، رتبه ۴ را کسب کردم که بعد از اعتراض به رتبه ۵ ارتقا یافت اما مزایای مالی ارتقای رتبه در حقوق بازنشستگی‌ام اعمال نمی‌شود! دلیل آن هم واریز نشدن سهم آموزش و پرورش به حساب صندوق بازنشستگی است.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم اما اگر رتبه ۵ برایم اعمال شود، حقوق دریافتی به ۳۲میلیون تومان افزایش می‌یابد.

این معلم بازنشسته در اعتراض به عدم واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۲ گفت: در حالیکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده واریز بخشی از پاداش را داده بودند اما این موضوع محقق نشده است.

پیش از این علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که فرودین تا مرداد ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، گفته بود که این پاداش تاکنون پرداخت نشده اما سعی می‌شود تیر یا مرداد امسال پرداخت شود و پس از آن پاداش پایان خدمت سایر بازنشستگانی که ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

فرهنگیان بازنشسته می‌گویند طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت باید در زمان بازنشسته شدن پرداخت شود، نه روزها و ماه‌ها بعد از آن و با توجه به تورم موجود در کشور و کاهش ارزش پول ملی که هر ماه تأخیر در پرداخت پاداش مذکور باعث کاهش ارزش و قدرت خرید این مبلغ می‌شود و بازنشستگان از این بابت ضرر می کنند اما با این حال، متاسفانه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی با تأخیر یک یا دو ساله انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.