شبکه سی‌ان‌ان، اعلام کرد که با وجود تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی اما بر اساس داده‌های موجود، نیمی از گردانهای شاخه نظامی حماس موفق شدند قدرت رزمی خود را بازیابی کنند

قامت راست مقاومت بعد از ۳۰۰ روز جنگ / رسانه آمریکایی به بازیابی قدرت نیمی از گردان‌های قسام اعتراف کرد

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که همزمان با ورود جنگ به یازدهمین ماه خود، بسیاری از تحلیلگران شلیک بیش از ۸۰ راکت توسط مقاومت از باریکه غزه به سمت سرزمین های اشغالی را نمادی از قدرت حماس تعبیر می کنند، روز گذشته شبکه سی‌ان‌ان، اعلام کرد که با وجود تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی اما بر اساس داده‌های موجود، نیمی از گردانهای شاخه نظامی حماس موفق شدند قدرت رزمی خود را بازیابی کنند.

این رسانه آمریکایی با بیان اینکه گردان‌های قسام، بخشی از قابلیت‌های رزمی خود را به‌طور شگفت‌انگیزی بازسازی کرده‌اند و با وجود گذشت ماه ها جنگ همچنان در میدان نبرد حاضرند تصریح کرد: تحلیلگران و کارشناسان نظامی معتقدند که روش جنگی اسرائیل که مبتنی بر بمباران شدید بدون داشتن طرحی پس از جنگ  است، به انگیزه جنبش حماس برای ظهور دوباره کمک کرد. طبق این تعریف ارتش هر کجا که حماس سرش را بلند کند، وارد خواهد شد، اما امکان ادامه این بازی برای همیشه جای تردید است.

این شبکه آمریکایی در ادامه اعتراف کرد که سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در خصوص نزدیک بودن پیروزی بر حماس، با واقعیت‌های میدانی، از جمله تحلیل عملیات نظامی جاری، عکس‌های گرفته شده و مصاحبه با کارشناسان و شاهدان عینی مغایرت دارد. یک افسر بلندپایه بازنشسته اسرائیلی نیز گفت که جنبش حماس از ۳ یا ۴ ماه پیش روند جذب نیرو را آغاز کرده که شامل چندین هزار نفر شد.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک تایمز ضمن زیر سوال بردن ادعای بنیامین نتانیاهو برای ریشه کن کردن مقاومت در غزه نوشت: حماس یک تفکر است و از بین رفتنی نیست. این رسانه  به نقل از تحلیلگران نوشت که ضربات اخیر وارد شده به حماس از جمله ترور رئیس‌دفتر سیاسی آن اسماعیل هنیه در تهران، می‌تواند یک عقب‌گرد کوتاه مدت برای این جنبش باشد، «اما مانع ظهور مجدد آن نمی‌شود و چه بسا که حماس ممکن است رادیکال‌تر و از نظر سیاسی قوی تر از پیش ظهور یابد». سایر تحلیلگران و ناظران منطقه‌ای مرتبط با رهبران حماس نیز اذعان می‌کنند که ضربات وارده به این جنبش صرفا یک پیروزی کوتاه مدت برای اسرائیل به شمار می‌رود و یک موفقیت راهبردی طولانی مدت نیست.

انهدام ۴ تانک مرکاوا و یک نفربر اسرائیلی

انتشار این گزارش در حالی است که گردان‌های عزالدین قسام همچنان به قدرتنمایی خود در غزه ادامه می دهند. رزمندگان حماس با وجود گذشت بیش از ۳۰۰ روز از جنگ، دیروز هم توانستند طی عملیات ترکیبی در غرب شهر رفح با استفاده از راکت یاسین ۱۰۵ و مین مخصوص ۴ دستگاه تانک مرکاوا و یک دستگاه نفربر ارتش اشغالگر را هدف قرار دهند.

روز دوشنبه نیز رسانه‌های اسرائیلی از بروز «یک حادثه سخت» برای نظامیان این رژیم در رفح خبر داده و نوشتند که اداره سانسور ارتش اسرائیل مانع انتشار جزئیات در این باره شده است. به گفته این رسانه‌ها در این واقعه، ۷ نظامی اشغالگر زخمی شده‌اند که وضعیت دو نفر «بسیار بد» و ۴ نفرشان «خطرناک» توصیف شده است. در کمین دیگر رزمندگان فلسطینی در منطقه «الفراحین» در شرق شهر خان‌یونس، با یک گروه از نظامیان اسرائیلی متشکل از ۹ نفر درگیر شدند که به گفته قسام، تعدادی از نظامیان اشغالگر کشته و زخمی شدند.

حمله حزب الله به مقر تیپ گولانی

همزمان حزب الله لبنان نیز بر دامنه حملات خود علیه دشمن اشغالگر افزوده است. رسانه‌ای دیروز از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در بیش از ۲۰  نقطه در شمال فلسطین اشغالی از جمله «نهاریا»، «حیفا» و «عکا» خبر داده اند.  این دومین بار است که طی جنگی که بیش از ۱۰ ماه از آغاز آن می‌گذرد، این مناطق هدف حمله مقاومت لبنان قرار می‌گیرد. حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با پهپادهای تهاجمی، مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر یگان ۶۲۱ ایغوز در پادگان شراگا واقع در شمال عکای اشغالی را هدف قرار داده است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان که حمله پهپادی اخیر حزب‌الله و هدف قرار دادن دو مقر ارتش در واکنش به ترور شهید «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله نیست. این شبکه خبری اعتراف کرد که در جریان حملات حزب‌الله دست‌کم ۵ اسرائیلی زخمی شده‌اند. برخی منابع اسرائیلی از جمله شهردار نهاریا نیز از کشته شدن یک اسرائیلی علاوه بر زخمی شدن ۵ نفر دیگر خبر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.