نایب رئیس فدراسیون جهانی فیرا از برگزاری بخش رقابتی دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا در اسفند سال جاری در ایران خبر داد.

 برگزاری بزرگ ترین رویداد بین المللی ورزشی ربات‌ها

صادق نژاد نائب افزود: امسال توانستیم در راستای هم افزایی بیشتر کشورهای عضو منطقه، در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا گزارشی از تعاملات بین‌المللی و همکاری‌های مشترک و همچنین مراحل آماده‌سازی امکانات مورد نیاز برگزاری اولین مسابقات بین‌المللی آسیا و اقیانوسیه سال ۲۰۲۴ را ارائه دهیم که کشور ترکیه پاییز امسال (آبان ۱۴۰۳) میزبان برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها در منطقه آسیا اروپای فیرا (اوراسیا ۲۰۲۴) خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این رقابت‌ها در کشورهای منطقه زمینه‌ساز ورود تیم‌های مطرح رباتیک و هوش مصنوعی دنیا به کشورهای مختلف عضو و شکل‌گیری فعالیت‌های مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دیگر کشورها است. این علم روز در دنیا که بسیاری از صنایع مختلف را در برمی‌گیرد، علاوه بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع، به نخبگان ایرانی برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا نیز کمک خواهد کرد.

رئیس کمیته اجرایی آسیایی اروپایی فیرا در خصوص برنامه‌های آتی کمیته ملی رباتیک ایران فیرا در کشور اظهار کرد: علاوه بر آن بخش رقابتی دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا در اسفند سال جاری در ایران برگزار می‌شود که این رویداد مهم بین‌المللی به عنوان رقابت‌های انتخابی مسابقات جهانی سال ۲۰۲۵ فیرا که در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود، است. همچنین با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس، اولین دوره مسابقات المپیک فناوری با محوریت چهار حوزه رباتیک، پهپاد، هوش مصنوعی و امنیت سایبری در اوایل آبان ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون جهانی فیرا، وی اضافه کرد: همچنین با توجه به فعالیت‌های خوب کمیته‌های فنی و اجرایی ایران در سال‌های گذشته و با توجه به انسجام موجود در این موضوع، داوران و اعضای تاثیرگذار در کمیته اجرایی فدراسیون جهانی از کشور در رقابت‌های بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند که این فرصت را فراهم می‌آورد تا بتوانیم بیش از پیش در توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینانه در منطقه و جهان نقش مهمی ایفا کنیم.

نایب رئیس فدراسیون جهانی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و همچنین در جهت حمایت از گروه‌های مختلف نخبه دانش‌آموزی و دانشجویی و با توجه به انسجامی که فعالیت‌های فیرا در ایران در بین مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مطرح ایجاد کرده است، این امید وجود دارد که مجموعه‌های مختلف علاقه‌مند در راستای حمایت‌های مختلف مادی و معنوی از این قبیل فعالیت‌ها گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.