جدیدترین قهرمان دسته ۸۶ کلیوگرم کشتی آزاد المپیک، از مصاف با حسن یزدانی سخن گفت.

او مصدوم بود و با تمام قدرت نمی‌جنگید/ رمضانوف: یزدانی یک اسطوره است

به گزارش قدس آنلاین، ماگومد رمضانوف، کشتی گیر بلغارستانی پس از کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ بسیار خوشحال بود و گفت که باور اینکه قهرمان المپیک شده برایش سخت است. 

کشتی گیر ۳۱ ساله داغستانی در دیدار قهرمانی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد مقابل حسن یزدانی قهرمان سه دوره جهان که در سومین فینال پیاپی المپیک حضور پیدا کرده بود و طلای ریو ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد، با نتیجه ۷ بر ۱ به پیروزی رسید.

یزدانی در همان ثانیه‌های ابتدایی کشتی از ناحیه کتف راست دچار آسیب دیدگی شد و پنج بار پزشک وارد تشک شد و مبارزه را متوقف کرد، اما این اسطوره ایرانی تسلیم نشد و ملی پوش بلغارستانی حدود یک دقیقه مانده با فنونی که اجرا کرد پیش افتاد.

او مشکلاتی داشت و به همین دلیل است که این پیروزی برای من چندان شیرین نیست. از آنجایی که من می‌دانم او مصدوم شده بود و با تمام قدرت نمی‌جنگید. او جنگید، جنگید، برگشت و چند بار مکث کرد. کشتی برایش سخت بود. او یک اسطوره است. خوشحالم که در کنار او کشتی گرفتم. به او گفتم یک اسطوره است. همیشه دوست داشتم با او کشتی بگیرم. همیشه دیدم کسانی که با یزدانی مبارزه می‌کنند معمولاً شروع به دفاع از خود می کنند، به عقب برمی‌گردند و کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند. همیشه فکر می‌کردم اگر با او کشتی بگیرم خودم کشتی را هجومی شروع کنم و این کاری است که من انجام دادم. خوشحالم که اینطور شد.

او ادامه می‌دهد: «خدا را شکر می‌کنم که به من قدرت، صبر، اراده، آرامش داد. من از این مدال طلا خیلی خوشحالم. هنوز باورم نمی‌شود. این مدال برای من همه چیز است. پدرم آن را می خواست. من هستم. خیلی خوشحالم که برنده شدم.» 

کشتی گیر ۳۱ ساله داغستانی که در حال حاضر برای بلغارستان مسابقه می‌دهد، تاکنون بزرگ‌ترین موفقیتش در المپیک ۲۰۲۰ رم رقم خورده که در وزن ۷۹ کیلوگرم نقره گرفت. این اتفاق اما با دوبنده کشورش روسیه رقم خورده است. اما برای کشورش روسیه.

رمضانوف درباره تغییر تابعیت و کشتی گرفتن زیر پرچم کشور بلغارستان اینطور توضیح می‌دهد: «مربی میروسلاو کولف که برادرم نیز با او تمرین می‌کند به من در تایید مدارک تابعیت بلغارستان کمک کرد. در ژانویه پاسپورت گرفتم، در پنج یا شش مسابقه برای بلغارستان شرکت کردم و به المپیک رسیدم.»

رمضانوف حالا با این طلا در المپیک لس‌آنجلس هم به دنبال دومین طلایی خود است و با سرمایه‌ای که از این عنوان به دست می‌آورد، قصد دارد به خانواده‌اش سر و سامان بدهد که آن‌ها را مهم‌تر و بالاتر از هر چیز دیگری در زندگی‌‍ می‌داند.

جایزه دولتی طلای المپیک ۲۵۰۰۰۰ لو بلغارستان است که چیزی معادل ۱۴۰ هزار دلار می‌شود.

رمضانوف سپس درباره مسیر خود طی سال‌های آینده هم اینطور صحبت می‌‎کند: «بعد از المپیک، استراحت خواهم کرد. ریکاوری خواهم کرد. با مربی شخصی‌ام و خانواده‌ام ملاقات خواهم کرد و وقتم را با آنها سپری می‎‌کنم. نمی‌توانم تصور کنم که آنها اکنون چقدر خوشحال هستند. مادرم، برادران و خواهرانم، که کار سختی را انجام می‌دهند. من امیدوارم که بتوانم در زندگی به آنها آرامش بدهم.» 

قهرمان جدید وزن ۸۶ کیلوگرم که به سلطه نزدیک به یک دهه‌ای حسن یزدانی و دیوید تیلور خاتمه داد و در نیمه نهایی هم موفق به شکست بروکس آمریکایی شد در پایان با تاکید دوباره بر اهمیت خانواده حرف‌هایش را پایان می‌دهد: «به تمرینات خود ادامه خواهم داد. می‌خواهم در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی اروپا هم برنده بشوم. من به بزرگترین هدفم در اینجا رسیدم. امیدوارم به المپیک بعدی لس آنجلس راه پیدا کنم و دوباره طلا را کسب کنم. البته که خانواده از این طلا هم مهم‌تر است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    کی این حرف رو زد ما که زنده میدیدم حریفش نه احترام گذاشت نه چیزی کلا ایرانیها توهمی و خودخواه غرو تکبر بیخودی دارند و اون هیچ ارزش به یزدانی قائل نشد نهایت سو استفاده رو از مصودمیت او برد و هیچ اغماضی در رفتار برخورد در روی تشک و بعد پیروزی ما ندیدم همه جش هم کیف و شادی کردند طوری که انگار با بهترین کشتی گرفتن برده دیدین روی تشک هم چطوری دادشت بهش فشار میاورد اصلا ملاحظه مصومیت رو نکرد پس بیخودی چرا این حرفا رو میزنین