«راین متال» شرکت سازنده تانک‌های آلمانی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که سفارشات جدیدی از دولت برلین برای حمایت از تلاش‌های جنگی اوکراین دریافت کرده است.

آلمان برای حمایت از اوکراین تانک‌های جدیدی را به «راین متال» سفارش می‌دهد

«راین متال» شرکت آلمانی ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی در بیانیه‌ای با اشاره به توافقی میان آلمان و جمهوری چک اعلام کرد که برلین ماموریت ارائه تانک‌های اصلی جنگ و خودروهای زرهی بازیابی (ARV) بیشتری را به جمهوری چک برای حمایت از اوکراین داده است.

این شرکت آلمانی افزود: نیروهای مسلح چک، ۱۴ تانک اصلی جنگ «لئوپارد ۲A۴» و یک خودروی زرهی بازیابی «بوفالو» را از راین‌متال دریافت خواهند کرد. به همین ترتیب، ارتش جمهوری چک تجهیزات نظامی را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، راین متال در نظر دارد اولین تحویل تانک‌ها را تا پایان سال جاری میلادی انجام دهد و بقیه تانک‌ها تا سال ۲۰۲۶ تحویل خواهند شد.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظامی کی‌یف پس از ایالات متحده، تاکنون مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی از جمله توپخانه سنگین و موشک‌اندازها را به اوکراین تحویل داده است.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» پیشتر گزارش داده بود که آلمان قصد دارد کمک‌های نظامی خود به اوکراین را در سال ۲۰۲۵ میلادی به نصف کاهش دهد. گفته می‌شود که علت این تصمیم، وجود نگرانی‌ها برای بازگشت احتمالی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به کاخ سفید است.

ترامپ بارها در سخنانش گفته که در صورت بازگشت به قدرت، برای مذاکرات صلح اوکراین اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.