۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
کد خبر: 1005351

مطالعات یک موسسه اروپایی نشان داده در سال۲۰۲۳ بیش از ۴۷۰۰۰ تن در اثر گرمای شدید در این قاره جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ بیش از ۴۷۰۰۰ اروپایی به دلیل گرمای شدید

طبق مطالعه «انستیتوی سلامت جهانی بارسلونا» که نتایج آن روز دوشنبه انتشار یافت بیش از ۴۷۰۰۰ تن در سال۲۰۲۳ در قاره اروپا به دلیل گرمای شدید جان خود را از دست داده‌اند و کشورهای حوزه جنوب این قاره بیشتر از نقاط دیگر آن از این پدیده اقلیمی آسیب دیده‌اند.

به گزارش «رویترز» سال۲۰۲۳ به عنوان گرم‌ترین سال ثبت شده در روی کره زمین تا کنون اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌دهند همچنان که تغییرات آب‌وهوایی و افزایش میانگین دمای جهانی در اثر این تغییرات ادامه می‌یابد اروپایی‌ها در حال تجربه سریع ترین نرخ گرمایش در بین قاره‌های دیگر بوده و گرمای شدید خطرات فزاینده سلامتی را در پی داشته است.

گزارش این انستیتوی اسپانیایی نشان می‌دهد در حالی که در سال۲۰۲۲ بیش از ۶۰۰۰۰ مورد مرگ در اروپا در ارتباط با گرمای شدید ثبت شد این میزان برای سال۲۰۲۳ بیش از ۴۷۰۰۰ نفر بوده و این انستیتو ارزیابی می‌کند که در صورت اجرا نشدن تدابیر ویژه ۲۰ سال گذشته برای کمک به تطبیق یافتن مردم با گرمایش هوا همچون سامانه‌های هشدار اولیه و ارتقای نظام بهداشت و درمان، نرخ تلفات تا ۸۰ درصد ممکن بود بیشتر شود.

«الیزا گالو» ، محقق این مرکز تحقیقاتی اسپانیایی و مولف اصلی این مطالعه خاطر نشان می‌کند محققان این مرکز از آمارهای مرگ‌ومیر و درجه حرارت در ۳۵ کشور اروپایی برای تهیه داده‌های خود بهره گرفته‌اند. آنها برآورد می‌کنند که ۴۷۶۹۰ تن به طور دقیق به دلایل مرتبط با گرمایش شدید هوا در اروپا در ۲۰۲۳ جان باخته‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد که تلفات گرمایش شدید در کشورهای یونان، بلغارستان، ایتالیا و اسپانیا بیشتر از کشورهای دیگر اروپا بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.