رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ضمن ارائه توضیحاتی تأکید کرد: برای این جشنواره به کمک همه کنشگران این عرصه نیاز داریم تا حرکتی قابل افتخار خلق کنیم.

درخواست کمک از فعالان صنعت پوشاک برای برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

زهرا گلپایگانی در نخستین جلسه شورای مشورتی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که به منظور پیشبرد اهداف سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و بهره‌مندی از ظرفیت، تجارب و تخصص تشکل‌ها، فعالین و کنشگران این عرصه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: طبق تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جمع به دنبال استفاده از ظرفیت نخبگانی ضمن پرهیز از نگاه سلیقه‌ای و حرکت بر مدار قانون با لحاظ مخاطب شناسی و مبتنی بر نیازهای این عرصه هستیم و امیدواریم صاحب نظران و متخصصان در این عرصه یاریگرمان باشند.

وی ادامه داد: اتحادیه‌ها و اصناف، نخبگان و اساتید، طراحان و خیاطان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و تمام کنش‌گران عرصه مد و لباس قطعات پازلی هستند که در کنار هم امکان خلق تصویری افتخار آفرین را خواهند داشت و با ضرب توان و ظرفیت جمعی می‌توان به تحقق اثربخشی فعالیت‌ها در میدان عمل امیدوار بود.

گلپایگانی افزود: وقتی صحبت از هنر و صنعت مد و لباس است به طور قطع نمی‌توان با نگاهی از بالا به پایین و با رویکردی تجویزی در انتظار اثربخشی بود و لازمه پیشبرد اهداف در چنین اکوسیستمی لحاظ ملاحظات خاص کنشگری در این عرصه و تعمیق و بسط نگاه و تعاملات است و در این بین رسانه و هنر سهمی مهم داشته و نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: پر رنگ کردن فضای علمی جشنواره و توجه به ظرفیت مراکز پژوهشی و دانشگاهی و اهتمام به اتصال عرصه نظر به ساحت عمل از مهمات مدنظر در جشنواره امسال است که همکاری و تعامل جدی‌تر اساتید و صاحب نظران، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه را می‌طلبد.

وی نسبت به برگزاری قدرتمند سیزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با یاری و همراهی همه کنش‌گران و ذی‌نغعان این عرصه ابراز امیدواری کرد و گفت: با کمک هم می‌توانیم حرکتی قابل افتخار خلق کرده و با بهره از ظرفیت‌های بی‌نظیر هنر و صنعت مد و لباس و خلاقیت کم‌نظیر مردم ایران تجربه شیرینی را ثبت کنیم.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد: به دنبال تنها حرکت کردن نیستیم، هنر این است که در کنار هم یک اتفاق را رقم بزنیم و دست در دست یکدیگر با نگاه به بلندای قله با اقتدار پیش رفته و موانع مسیر را برطرف کرده و بستری جهت بروز توانمندی ایرانیان در این عرصه فراهم کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.