۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 1005716

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:۶۰درصد ظرفیت بلیت پروازهای اربعین واگذار شد و ۳۰ درصد مابقی نیز تا شنبه هفته آینده واگذار می‌شود.

۶۰ درصد از بلیت پروازهای اربعین فروخته شد

محمد محمدی بخش در نشست خبری که امروز در خصوص پروازهای اربعین با حضور شرکت های هواپیمایی برگزار شد اظهار کرد: با وجود اینکه درخواست سفرهای هوایی برای ایام اربعین  بیش از یک میلیون نفر است اما با توجه به ظرفیت ها، ۵۰۰هزار سفر رفت و۵۰۰هزار سفر برگشت برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از رفع مشکل تامین ارز ایرلاین ها تا امروز خبر داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد:پروازهای اربعین از ۲۶ فرودگاه کشور انجام می شود که قصد داریم با اضافه کردن دو فرودگاه تعداد آن را به ۲۸ فرودگاه برسانیم.همچنین سرعت توزیع بلیت ها ظرف یکی - دو روز اخیر بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به تخلفات و شکایات رسیدگی خواهد شد، گفت:اگر هر سایت یا آژانس مسافرتی تخلف و اقدام به گرانفروشی بلیت اربعین کرد باید قطع ید شود و شرکت ها همکاری ای با آن نداشته باشند و در نهایت نیز جریمه خواهد شد.

محمدی بخش در ادامه گفت:۶۰درصد ظرفیت بلیت ها را واگذار کردیم و ۳۰ درصد را تا شنبه واگذار خواهیم کرد. مابقی  طی روزهای آینده عرضه خواهد شد. فروش گروهی و چارتری نیز ممنوع است.

وی در پاسخ به این سوال که بلیت پروازهای اربعین برای بازه ۲۴مرداد تا ۹شهریور در سایت موجود نیست و تکمیل ظرفیت شده است و  مسافران از کجا باید بلیت ها را تهیه کنند، گفت:میزان عرضه و تقاضا برابر نیست. از هر چهار نفر یک نفر می تواند بلیت خریداری کند و ظرفیت محدود است.اما با توجه به این شرایط عرضه در سایت ها همچنان انجام می شود.

وی در پایان گفت: از ۲۴مرداد تا ۹شهریورماه قیمت بلیت پروازهای نجف از تهران ۱۰ میلیون تومان و از استان های شرقی ۱۲ میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.