«فایننشال تایمز» معتقد است که حزب‌الله می‌خواهد دشمنان خود را در حالت آماده‌باش نگه دارد و اهرم فشاری در دیپلماسی پرخطر ایجاد کند.

«فایننشال تایمز»: واکنش مورد انتظار «حزب‌الله»، پایه‌های ارتش «اسرائیل» را متزلزل می‌کند

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز چهارشنبه با اشاره به اینکه «همه سعی کرده‌اند پیام‌هایی را به حزب‌الله برسانند، اما به‌ندرت پاسخی دریافت می‌کنند»، به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که «از زمان ترورها، حزب‌الله دیگر حال‌وحوصله خوبی برای شنیدن ندارد». این نشریه به نقل از افراد دخیل در تلاش‌های دیپلماتیک می‌نویسد: «حزب‌الله بحث‌های خصوصی خود در مورد چگونگی پاسخ را مخفی نگه داشته است».

این روزنامه انگلیسی از تحلیلگران نقل می‌کند که «حزب‌الله می‌خواهد دشمنان خود را در حالت آماده‌باش نگه دارد و اهرم فشاری در دیپلماسی پرخطر ایجاد کند». به نوشته «فایننشال تایمز»، کارشناسان انتظار دارند که حزب‌الله بتواند هدفی باارزش در داخل «اسرائیل» را مورد اصابت قرار دهد؛ مکانی که برای عموم مردم ناشناخته است و پایه‌های ارتش اسرائیل را متزلزل خواهد کرد. به عقیده این کارشناسان، «حزب‌الله ممکن است به دنبال نمایش توانایی‌های خود در زمینه سلاح‌های جدید از طریق حمله دقیق به یک تأسیسات بزرگ باشد.»

چند روز پیش، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد: برآوردهای اسرائیل از این حکایت دارد که حزب‌الله مصمم است در روزهای آینده به ترور فرمانده «فؤاد شکر» پاسخ دهد و برنامه‌اش تغییر نخواهد کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز به اشغالگران وعده داده بود که «قطعاً منتظر پاسخ باشند» و تأکید کرد: «هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد».

منبع: المیادین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.