وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: مشکلات کشور در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... ریشه در ضعف‌های آموزش و پرورش دارد زیرا امنیت پایدار ایران به امنیت آموزش و پرورش گره خورده است.

مشکلات کشور ریشه در ضعف‌های آموزش و پرورش دارد

علیرضا کاظمی روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ در نشست صمیمی با دبیران کل تشکل های صنفی معلمان با اشاره به ظرفیت ارزشمند تشکل‌های معلمی، اظهار کرد: تشکل ها راهبران و رهبران جامعه تعلیم و تربیت کشور هستند و دلسوزی و دغذغه مندی شما بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تعامل با تشکل ها رکن اساسی است، افزود: اگر بخواهیم تحولی شکل بگیرد باید دست به دست هم دهیم بنابراین نقطه نظرات شما برای بنده بسیار مهم است و حتما در آینده به صورت موردی و تخصصی جلسات و نشست هایی خواهیم داشت.

کاظمی ادامه داد: به نمایندگی از جامعه معلمان در معرض سنجش و ارزیابی نمایندگان قرار گرفتم و امیدوارم این نمایندگی را شایسته به سرمقصد منزل برسانم.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر جایگاه آموزش و پرورش ارتقا یابد، بخش زیادی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت حل خواهد شد و این ارتقا باید در رفتار، کردار و عمل شکل گیرد.

کاظمی تصریح کرد :حرکت برای تحقق سند تحول را از صفر شروع نخواهیم کرد و از همان برنامه پیش بینی شده و برنامه هفتم نیز استفاده و تحول را اجرایی می کنیم.

وی افزود: نقش حاکمیت نظام تعلیم و تربیت باید تقویت شود و جریان نفوذ در دوره بنده در آموزش و پرورش راه نخواهد داشت.

کاظمی با اشاره به ذهن ساختارمند گفت: برای عملیاتی کردن برنامه ها باید مسیر، نقشه و گام ها طراحی شود.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان را به جد پیگیر خواهم بود، افزود: نباید جامعه به فرهنگیان بدهکار باشد، اگر۱۰۰ رتبه بندی هم اجرا شود، باز هم بدهکار معلمانیم.

کاظمی جوانگرایی در آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: در کنار جوانگرایی، تجربه نیز مهم است.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از عصر همان روز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار قرار دادند و این روند در روزهای بعد به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها پیگیری شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.