هم زمان با دهه آخر صفر، نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم همایش ملی «اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی» برگزار می‌کند.

همایش ملی «اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی» برگزار می‌شود

این همایش دو روزه چهارشنبه و پنجشنبه ۷و۸ شهریور۱۴۰۳ از ساعت ۷:۳۰تا ۱۲ در نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی واقع در قم، چهارراه شهدا، ابتدای خیابان صفائیه، تدارک دیده شده است که با پیام آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افتتاح می‌شود.
آیت‌الله سید منذر حکیم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و حجج ‌اسلام دکتر محسن مهاجرنیا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر مسعود آذربایجانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر علی راد، عضو هئیت علمی دانشگاه تهران و دکتر احمدی، عضو هیئت علمی موسسه علمی پژوهش امام خمینی(ره) از سخنرانان روز نخست این همایش، هستند.
آیت‌الله حسینی قزوینی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، و حجج اسلام دکتر محمد جواد ارسطا، عضو هئیت علمی دانشگاه تهران، عالم‌زاده نوری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دکتر رهنمایی، عضو هیئت علمی موسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دکتر مجید همتی، کارشناس پرسمان دینی تربیتی رادیو معارف از سخنرانان این همایش در روز دوم، خواهندبود .
«خانواده شایسته و تربیت فرزند در سیره رضوی»، «اخلاق سیاسی در دستگاه معرفتی امام رضا(ع)»، «اخلاق مدارا در سبک زندگی رضوی»، «کتاب عیون اخبارالرضا(ع) به مثابه کتاب اخلاق و تربیت؛ گزاره‌ها، گونه‌ها و آموزه‌ها» و «تمایز حدنصاب اخلاق و تربیت اخلاقی از سیره معرفتی امام رضا(ع)» از موضوعاتی است که در این همایش ،تبیین می‌شود.
از دیگر موضوعات این همایش می‌توان به «آداب و اخلاق مناظره در سیره امام رضا(ع)»، «رابطه فقه و اخلاق»، «تربیت آرمانی توحیدی با تکیه بر معارف رضوی»، «اصول بصیرت اخلاقی در فرهنگ و معارف رضوی» و «روشهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان با توجه به سیره امام رضا(ع)»، اشاره کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین اشهد ،دبیر علمی این همایش است و علاقه مندان می‌توانند برای ورود به این جلسه مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom وارد شوند.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.