معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از دستگیری مجرمان سابقه‌دار با اطلاعات بانک ژنتیک خبر داد.

تحول عظیم در کشور؛ تشکیل بانک ژنتیک و نمونه گیری از ۲۲۰ هزار مجرم سابقه‌دار

بابک سلحشور در آئین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان کرمان اظهار کرد: پزشکی قانونی، سازمان فنی، تخصصی و علمی است.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی یکی از بازوان محکم و مقتدر دستگاه قضاست و در برخی از پرونده‌ها نظریات کارشناسی فصل‌الخطاب قضات است.

طبق اعلام معاون پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار نظریه کارشناسی پزشکی قانونی برای مراجع قضائی ارسال شده است.

وی با اشاره به تحریم‌ها و در ادامه با تشریح دستاوردها و پیشرفت‌های پزشکی قانونی عنوان کرد: تا حدود سه سال گذشته با مشکل کیت‌های ژنتیک مواجه بودیم و اکنون موفق شدیم کیت‌های تشخیص هویت بسازیم و دیگر به خارج از کشور وابسته نیستیم.

تشکیل بانک ژنتیک با همکاری سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی باعث تحول عظیم در کشور شده و ۲۲۰ هزار نمونه از مجرمان سابقه‌دار در سراسر کشور گرفته شده است. بیش از ۱۵۰ هزار کیت ژنتیکی در نرم افزار ایرانی تهیه شده توسط جوانان کشور بارگذاری شده و در سال گذشته بیش از ۴۰ مجرم که اثری از آن ها در محل نبود، با اطلاعات هویت بانک ژنتیک، شناسایی و دستگیر شدند.» این مطلب را سلحشور در این آئین اعلام کرد.

به گفته وی، با توجه به زیرساخت‌های موجود، می‌توانیم کمیسیون‌های پزشکی قانونی را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و نتایج به مراجع قضائی ارسال کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.