به دلیل به سرانجام نرسیدن مطالبات پرستاران در اعتراض های گذشته، پرستاران مشهدی بار دیگر در مشهد اعتراض کردند. 

از اضافه کار ۲۰هزار تومانی تا حق مسکن ۱۰۰هزار تومانی!

به گزارش قدس خراسان، به دنبال محقق نشدن خواسته ای پرستاران در مورد افزایش تعرفه پرستاری و رفع تبعیض ها، پرستاران مشهدی در بیمارستان های دولتی اعتراض کردند.
یکی از این پرستاران معترض در گفتگو با قدس خراسان می گوید:همان مطالباتی که پرستاران کشور از جمله شیراز دارند ما هم داریم.چه کسی حاضر است اضافه کار اجباری ساعتی بیست هزار تومان بیاید و به این ۲۰ هزار تومان ۱۵درصد مالیات تعلق بگیرد؟این اضافه کار اجباری است اگر نرویم شیفت خالی می ماند و غیبت می زنند.چرا باید در فیش حقوقی پرستاران مشهد که یک کلان شهر محسوب می شود حق مسکن صد هزار تومان باشد؟ 
حق مسکن در شاهرود که شهری کوچکتر به نسبت مشهد است سیصد هزار تومان است و در تهران ماهی یک میلیون و دویست هزار تومان است آیا  در مشهد خانه با ماهی صد هزار تومان برای اجاره  پیدا می کنید که این عدد به عنوان حق مسکن به پرستاران مشهدی داده می شود؟قبلا هم در جلوی استانداری اعتراض کردیم اما فقط وعده وعید به ما دادند. در اعتراضات قبل به ما گفتند درست می شود اما هیچ کاری انجام نداده اند!
گلایه پرستار مشهدی از تعرفه پایین پرستاری
پرستار دیگری با مقایسه شغل های مختلف با پرستاری و حقوق آن در بیمارستان قائم عنوان می کند: 16سال سابقه کار دارم و حقوق ام با کسر بیمه و مالیات ۱۴میلیون تومان است.به عنوان یک پرستار از مریض نوار قلب می گیرم اما وقتی ثبت می کنم می نویسد نام پزشک! هیچ جایی این ثبت نمی شود. در بیرون از بیمارستان براساس تعرفه پرستاری سرم را تا ۲۰۰هزار تومان پرستار تزریق می کند اما در داخل بیمارستان از این تعرفه ها یا حداقل آن خبری نیست.
تعرفه پرستاری در شهرستان های قوچان و خواف بین۵تا۶میلیون است اما در بیمارستان قائم مشهد ماهی یک میلیون و ۲۰۰هزار  تومان است. یعنی ارزش کار یک پرستار که سونداژ، تزریق و سایر کارهای بیمار را انجام می دهد در یک ماه همین یک میلیون است!؟قرار بود تعرفه خوب به ما بدهند تا حقوق ما افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد!
حقوق کم  برای اضافه کار اجباری 
از پرستاران معترض در تجمع بیمارستان قائم درباره دلیل حضور خود توضیح می دهد: ۱۴۰ساعت در ماه اضافه کار اجباری دارم که برای این مقدار ۳میلیون و ۴۰۰هزار تومان واریز کرده اند. اگر ۱۴۰ساعت در یک بیمارستان خصوصی کار کنم یک حقوق کامل می گیرم اما در بیمارستان قائم حدود سه و نیم میلیون دریافت می کنم.حرف ما این است چرا حداقل حقوق اضافه کار را زیاد نمی کنند؟
کار را من می کنم اما طبق فرمول منتشر شده سوپروایزری که در دفتر نشسته دو نیم برابر من حقوق دریافت می کند، چرا باید اینطور باشد؟در اعتراض قبلی در استانداری معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قول داد مسائل حل شود اما حل نشده و حتی هنوز حقوق های ما علی الحساب پرداخت می شود.
تعرفه پایین پرستاری به جای کارانه 
یکی دیگر از پرستاران عنوان می کند: از وقتی تعرفه پرستاری آمد، کارانه ما حذف شد و این پول کارانه دوسال است اگر به پرستار داده نمی شود کجا خرج می شود؟حق پزشک هنوز همان قبل است این میان ۱۷ درصد کارانه کل علوم پزشکی که برابر با میلیاردها تومان می شود کجا رفته است؟
برای علوم پزشکی های تمام کشور از وزارتخانه حق خوار و بار واریز می شود و در تهران به روز هستند اما در مشهد خبری از این بن کارت ها نیست و ما پرستاران مشهد از دانشگاه علوم پزشکی در طول تمام خدمت خود هنوز یکبار بن کارت برای خواروبار نگرفته‌ایم!یعنی این پول از وزارتخانه می آید اما به ما نمی رسد و ما اصلا رفاهیات نداریم!
هرچند برخی مسئولان از این مشکلات به عنوان مشکلات کشوری برای پرستاران عنوان می شود و اما این سوال مطرح می شود چرا مطالبات جامعه پرستاری تا کنون حل و فصل نشده تا دوباره شاهد این اعتراضات نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تهمینه ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    1 0
    کل درآمد علوم پزشکی مشهد طبق پروتکل های خاص و با فیش های حقوقی متعدد به حساب عده ای خاص از پزشکان نامی بیمارستان های امام رضا و قائم و امدادی و...... واریز میشود پزشکانی که میلیاردی از بیمارستان پول میگیرند و پست های متعدد در بیمارستان های علوم پزشکی دارند،تحت عنوان هیئت امنا و و.و.و.و مثل زالو به بیمارستان چسبیدن و دارن خون پرسنل بیچاره رو میمکن......پرستار ناراضی،آسیستان ناراضی انترن ها ناراضی،پرسنل بیمارستان ناراضی، غذا های مریض افتضاح،غذای پرسنل که حتی قابل خوردن نیست،و پرسنل اکثرا از خونه غذا میارن 😭😭😭😭😭😭😭