سومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی پزشکیان در صحن مجلس آغاز شد.

گزارش سومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی در صحن مجلس

 پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح دوشنبه آغاز شد.

در چهار جلسه پیشین نمایندگان ملت، صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شده است.

در جلسه پنجم، برنامه‌ها و صلاحیت محمدرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

روند کامل جلسات علنی طی دو روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر شنبه و همچنین جلسات نوبت صبح و عصر یکشنبه برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم را می‌توانید در خبرگزاری مهر بخوانید.

کد خبر 6200161

۲ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۰:۱۰

رئیس مجلس شورای اسلامی: برنامه هفتم تبدیل به قانون شده است و همه وزرا مکلف به اجرای آن هستند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، اظهار کرد: بر اساس گزارش رسمی معاونت قوانین مجلس برنامه‌های برخی از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بعضاً ۶۰ تا ۷۰ درصد با برنامه هفتم و اسناد بالادستی منطبق نیست.

محمد باقر قالیباف در ادامه جلسه خطاب به این نماینده، گفت: اخطار شما وارد نیست چرا که قانون برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون شده است و هر فردی که از مجلس رأی اعتماد بگیرد، باید این قانون را اجرایی کند و نباید کسی بر خلاف آن عمل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار خوبی از سوی مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس انجام شد مبنی بر اینکه مغایرت‌های برنامه‌های وزرای پیشنهادی با برنامه هفتم و اسناد بالادستی به آنان اعلام شد تا آنان برنامه‌های خود را اصلاح کرده و به صحن مجلس ارائه دهند.


۴۶ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۹:۲۶

غلامرضا نوری قزلجه: وجوه مختلف بخش کشاورزی را می‌شناسم و زوایای پیدا و پنهان آن را هم می‌دانم

غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه رأی اعتماد خود در مجلس شورای اسلامی گفت: در مخالفت با من اعلام شده بود که با بخش آشنایی ندارم و ممکن است در این موضوع دچار مشکل شوم، آشنایی من با کشاورزی بیش از ۳۰ سال است. به عنوان یک روستایی و کشاورز و عضو شورای نظام مهندسی و تحصیل کرده به بخش کشاورزی نگاه کرده‌ام.

وی همچنین، افزود: از وجوه مختلف به بخش کشاورزی نگاه کرده‌ام و جز معدود کسانی هستم که وجوه مختلف بخش کشاورزی را می‌شناسند و زوایای پیدا و پنهان آن را هم می‌دانم.

مشروح سخنان نوری قزلجه را اینجا بخوانید.

غلامرضا نوری قزلجه جهت تشریح برنامه‌های خود پشت تریبون مجلس رفت


۵۰ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۹:۲۲

جلالی: نوری قزلجه با سابقه‌ بخش روستایی‌اش می‌تواند موفق باشد

محمد جلالی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در حمایت از نوری قزلجه عنوان کرد: آقای نوری قزلجه با سابقه‌ای که در بخش روستایی دارند می‌توانند با همکاری و مساعدت نماینده محترم ولی فقیه در جهاد کشاورزی در سکانداری این نهاد بزرگ موفق باشند. قطعاً با به کار گیری منابع ارزشمند جهاد کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی و تولید کنندگان که سرمایه‌های این بخش هستند می‌توانند با تکیه حداکثری به تولید داخل و حفظ پایداری منابع پایه موفقیت حاصل کنند.

مشروح سخنان جلالی را اینجا بخوانید.

جلالی در حمایت از نوری قزلجه صحبت کرد


۵۹ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۹:۱۳

بیات: قطعی برق و آب به حوزه کشاورزی آسیب زده است

محمد بیات، نماینده مردم خمین، در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عنوان کرد: قطعی برق و آب به حوزه کشاورزی آسیب زده است. لایروبی و مرمت قنات‌ها، هدررفت آب را زیاد می‌کند و در نتیجه برنامه ریزی برای اولویت بخشی به مسائل کشاورزی نیازمند توجه است.

مشروح سخنان بیات را اینجا بخوانید.

بیات: قطعی برق و آب به حوزه کشاورزی آسیب زده است


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۹:۱۱

نوروزی: نوری قزلجه چگونه می خواهد جلوی واردات بی رویه را بگیرد؟

رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با نوری قزلجه با اشاره به واردات بی رویه گوشت گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عشایر، روستاییان و دامداران مشکلاتی را ایجاد کرد و سوال ما آن است که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چه برنامه‌ای برای جلوگیری از واردات به ویژه واردات محصولات کشاورزی دارد؟

نوروزی خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: آقای نوری قزلجه! شما می‌خواهید با دلالان و سلطان واردات چه کنید؟

مشروح سخنان نوروزی را اینجا بخوانید.

نوروزی: نوری قزلجه چگونه می خواهد جلوی واردات بی رویه را بگیرد؟


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۹:۰۴

کوثری: نوری قزلجه فقط در سطح شهرستان و استان مسئولیت داشته است

اسماعیل کوثری در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: آشنایی با مجموعه وزارتخانه اهمیت زیادی دارد چرا که باید در یک وزارتخانه قراردادها، تصمیمات با سیاست‌های کلان اتخاذ شود. بنده درباره نوری قزلجه همین احساس را دارم که وی آن طور که باید و شاید نمی‌تواند در این سمت عملکرد خوبی داشته باشد. در وزارتخانه باید تصمیمات کلان گرفته شود اما گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در سطح شهرستان و استان مسئولیت داشته است.

مشروح سخنان کوثری را اینجا بخوانید.

کوثری به‌عنوان مخالف نوری قزلجه صحبت کرد


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۴۸

سبزی: نوری قزلجه روستازاده است و درد کشاورز را می‌فهمد

محمد سبزی نماینده مردم زرندیه و ساوه در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی روستازاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و مشکلات را با پوست و گوشت خود درک می‌کند. در تصویب قوانین برنامه هفتم توسعه نقش داشته است و همینطور که رهبری هم گفته بودند، او معتقد به مبانی انقلاب اسلامی است و اعتقاد قلبی دارد.

مشروح شخنان سبزی را اینجا بخوانید.

محمد سبزی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پشت تریبون مجلس رفت


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۴۰

مصطفوی: برنامه نوری قزلجه در حوزه تأمین امنیت غذایی مطلوب است

مصطفوی در موافقت با نوری قزلجه با اشاره به اینکه برنامه وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی در حوزه تأمین امنیت غذایی مطلوب است، ادامه داد: تحول در حوزه کشاورزی و اصلاح نظام بهره‌وری و آب حوزه کشاورزی از جمله برنامه‌های او است و به اقتصاد جوامع روستایی توجه ویژه دارد.

مشروح سخنان مصطفوی را اینجا بخوانید.

مصطفوی: برنامه نوری قزلجه در حوزه تأمین امنیت غذایی مطلوب است


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۳۶

بخشایش: برنامه نوری قزلجه چارچوب فکری ندارد

نماینده مردم اردستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنده علاقه مند بودم که گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی حداقل یک شاخص به ما دهد تا ما حداقل وی را با همان یک شاخص ارزیابی کنیم اما وی همه مسائل حوزه کشاورزی را در برنامه خود آورده است، گویا سنگ بزرگ علامت نزدن است.

مشروح سخنان بخشایش را اینجا بخوانید.

بخشایش: برنامه نوری قزلجه چارچوب فکری ندارد


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۲۳

حجت الاسلام ذاکر: نوری قزلجه برنامه خود را برای کاهش مصرف آب ارائه نداده است

سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه به‌عنوان اولین مخالف غلامرضا نوری قزلجه پشت تریبون مجلس رفت.

وی گفت: بنده از استانی آمده‌ام که قریب به ده میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد و اقتصاد ما نوعاً از کشاورزی است. در برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌برداری آمده اما توضیح نداده چگونه می‌خواهد صادرات کشاورزی را به بهره برداری برساند و از چه روشی در این زمینه استفاده کند.

مشروح سخنان ذاکر را اینجا بخوانید.

سیدسلمان ذاکر، اولین مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی


۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۱۶

موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را قرائت کرد.

وی اعلام کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پس از بررسی سوابق و برنامه‌های نوری قزلجه، وی را حائز صلاحیت لازم برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی دانستند.

موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی


۲ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۸:۱۲

آغاز پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم

دقایقی پیش و با اعلام محمدباقر قالیباف، جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

آغاز پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم


ادامه
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.