رئیس پلیس راهور فراجا از هوشمند سازی دوربین‌های نظارتی برای رصد ترافیک خبر داد و گفت:زائران رای بازگشت ایمن، سفر را در روزهای مختلف تقسیم کنند.

اقدامات ویژه پلیس راهور برای بازگشت ایمن زائران اربعین

سردار سید تیمور حسینی گفت: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایان مراسم اربعین و آغاز موج بازگشت زائران، پلیس راهور فراجا تمام تلاش خود را به کار بسته تا با تدابیری ویژه، تسهیلات لازم را برای یک بازگشت ایمن و بدون دغدغه فراهم آورد.

سردار حسینی توضیح داد: تعداد گشت‌های پلیس راه در تمامی محورهای منتهی به مرزها و مسیرهای بازگشت به طور چشمگیری افزایش یافته است. این گشت‌ها نظارت بر ترافیک را انجام و به رانندگان توصیه‌های لازم را ارائه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، به سرعت اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: برای تسهیل تردد زائران، مسیرهای ویژه و اختصاصی در نظر گرفته شده است و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به صورت واضح مسیرهای بازگشت را مشخص می‌کنند. همچنین در طول مسیرهای بازگشت، ایستگاه‌های خدمات‌رسانی متعددی با امکانات رفاهی و خدماتی مانند سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، مکان استراحت و تعمیر خودرو برپا شده است.

پلیس راهور با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند اورژانس، هلال احمر و راهداری آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران را دارد.

سردار حسینی از هوشمند سازی دوربین‌های نظارتی برای رصد ترافیک و ارائه اطلاعات لحظه به لحظه به رانندگان خبر داده و تصریح کرد: برای کاهش بار ترافیکی، از زوار درخواست می‌شود که بازگشت خود را در طول چند روز تقسیم کنند و از سفر در ساعات اوج ترافیک خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور در ادامه با تاکید بر توجه ویژه زائران به توصیه‌هایی پلیس گفت: زائران قبل از شروع سفر، برنامه‌ریزی دقیقی برای مسیر، زمان سفر و استراحت‌های بین راهی داشته باشند، به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. همچنین از سبقت غیرمجاز و انحراف از مسیر خودداری کرده و فاصله ایمنی را با خودروی جلویی حفظ کنند و هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت یک بار، توقف کرده و استراحت کنند تا از خستگی و خواب‌آلودگی جلوگیری شود.

در پایان سردار حسینی گفت: برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و دریافت اطلاعات بیشتر، زائران می‌توانند به سایت پلیس راهور فراجا مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۱۲۰ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.