استاندار ایلام با بیان اینکه ۷۸ درصد زوار رابعین حسینی با وسایل نقلیه شخصی وارد مهران شدند، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

استاندار ایلام: تردد در مرز مهران از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد

به گزارش قدس آنلاین، حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد اربعین مرکز پایش تصویری(سازمان راهداری) با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قبل از سال ۱۳۹۸زوار برای مسیر حد فاصل ایلام - مهران ساعت‌ها گرفتار ترافیک بودند که با احداث چندین تونل و چهارخطه شدن مسیر ایلام - مهران، شاهد تسهیل تردد زوار و ترافیکی روان در این مسیر هستیم.

وی افزود: در سه سال اخیر، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در همه مسیرهای پرتردد استان و به ویژه شهرستان مهران احداث شده و در اختیار زوار قرار گرفته است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص تحول در زیرساخت‌های پایانه شهید رئیسی(برکت)، گفت: این پایانه با ۴۸ هکتار، در گذشته هیچ ساختار و زیرساختی نداشت که در سه سال گذشته با اهتمام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان، این پایانه تکمیل شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران، گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران خارج و حدود ۷۰۰ هزار زائر هم پس از زیارت عتبات عالیات از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

استاندار ایلام:  تردد در مرز مهران از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد

وی اضافه کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی برای زیارت عتبات عالیات و تردد از مرز مهران وارد شهرستان مهران شده اند.

استاندار ایلام با اشاره به راه اندازی موقت تونل بزرگ کبیرکوه، گفت: این تونل با طول بیش از هفت کیلومتر با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در اربعین به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت.

بهرام نیا ابراز کرد: در دولت سیزدهم ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل تونل کبیرکوه هزینه شده و برای بهره برداری از این ابرپوژه کامل، ۲۹ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی روز پنج شنبه با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.

بازدید از زیرساخت‌های اربعین در شهرستان مهران از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ایلام بود.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان ایلام از وضعیت تردد زوار اربعین در مسیرهای منتهی به مرز مهران، بازدید کرد.

نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی را در این سفر همراهی می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.