تمرکز خدمت رسانی مدیریت شهری مشهد همچون سال‌های گذشته در شهر نجف اشرف و رینگ پیرامونی حرم مطهر حضرت علی (ع) است.

 سنگ تمام مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

به گزارش قدس خراسان، شهرداری مشهد همچون سال‌های گذشته حضوری پررنگ در پیاده روی جهانی اربعین داشته و تمرکز خدمت رسانی مدیریت شهری مشهد در شهر نجف اشرف و رینگ پیرامونی حرم مطهر حضرت علی (ع) است. شهرداری مشهد هفته گذشته با اعزام کاروان خود در قالب کمیته‌های حمل ونقل، خدمات شهری، اطلاع رسانی، پشتیبانی و فرهنگی به مرز ایران و عراق و البته عتبات عالیات فعالیت‌های خود را با شعار «مشهد برای حسین (ع)» رسما آغاز کرد.

در کاروان «خادم الحسین (ع)» شهرداری مشهد ۵۵۴ نیروی پاکبان برای انجام فعالیت‌های خدماتی در کشور عراق و به ویژه شهر نجف اشرف مستقر هستند که از این تعداد ۵۰۰ نفر از شهرداری مشهد و ۵۴ پاکبان دیگر مربوط به شهرداری سبزوار هستند.

اعزام ۱۲۵ اتوبوس برای اربعین

همچنین برای تکمیل نیروی لجستیکی تعداد ۲۲ دستگاه انواع خودرو خدمات شهری برای انجام مأموریت به کشور عراق اعزام شده اند و در حوزه حمل ونقل ۱۲۵ اتوبوس شامل هشتاد دستگاه اتوبوس در مرز چذابه، پنج دستگاه خودروی امدادی و چهل دستگاه اتوبوس در خاک عراق فعالیت دارند.

در حوزه تاکسی رانی نیز تاکسی رانان شهرداری مشهد با حضور مؤثر در این رویداد با ظرفیت چهل دستگاه ون در مرزهای غربی کشور حاضر شده اند تا مسافران و زائران را از کرمانشاه تا مرز مهران همراهی کنند.

پاکبانان مشهدی به محض رسیدن به کشور عراق، زیارت دوره‌ای به کربلا، کاظمین و سامرا داشتند و پس از آن برای زیارت حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) و انجام خدمت به زائران اربعین، خدمت رسانی خود را در شهر نجف اشرف آغاز کردند.

در مجموعه فرهنگی نیز ٢۶ نفر راهنمای زائر در حرم امام علی (ع) برای راهنمایی زائران در حال خدمت رسانی هستند.

براساس اعلام مدیران شهری مشهد، تعداد نیروهای پشتیبانی و ستادی اعزامی به اربعین حدود ۱۳۰ نفر هستند و امسال ۳۰ میلیارد تومان بودجه به اربعین اختصاص یافته و هزینه بلیت هواپیما نیز از محل طلب شهرداری مشهد از شرکت هواپیمایی تابان تأمین شده است. همچنین سال گذشته ۲۴میلیارد تومان هزینه شد و میزان دریافتی شهرداری مشهد از دولت ۲۸میلیارد تومان بود.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.