«یائیر لاپید» رهبر مخالفان دولت کنونی رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب در اعترافی تلخ اذعان کرد که دولت اسرائیل بار دیگر در مسیری پیش می رود که امنیت داخلی اسرائیل دچار فروپاشی می شود.

دولت اسرائیل در مسیر فروپاشی قرار دارد

لاپید افزود: پیام رئیس شاباک ( نام سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) درخصوص حمله به یهودی ها در کرانه باختری آخرین هشدار درباره فاجعه آینده است.

مسؤول پیشین دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» دیروز چهارشنبه (۳۱ مردادماه) به سران تل آویو درباره تشدید حملات به شهرک نشینان صهیونیست‌ در کرانه باختری رود اردن و تکرار حادثه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در این منطقه هشدار داد.

«یوسی امروسی» مسئول سابق شاباک با اشاره به آمار افزایش چشمگیر عملیات مبارزان فلسطینی علیه صهیونیست ها در کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با وجود ۶۰ مورد یورش نظامیان این رژیم به مناطق مختلف کرانه باختری برای مقابله با این مبارزان و نیز بازداشت بیش از چهار هزار و چهارصد شهروند فلسطینی گفت: در واقع این آمار و ارقام جنون آمیز است زیرا حملات بزرگی را با استفاده از بمب، تیراندازی و سلاح سرد شامل می شود که مرگ آفرین است. کرانه باختری مدتهاست که شعله ور شده است و از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه به شکل قابل ملاحظه ای بر شدت آن افزوده شده است.

امروسی افزود: چالش هایی که ارتش و شاباک و نهادهای امنیتی اسرائیل در کرانه باختری با آن روبرو هستند، شامل موارد زیر است.

نخست، بمب هایی که از طریق مرز با اردن وارد کرانه باختری می شود.

دوم، تیراندازی به سمت شهرک نشینان که در جاده های کرانه باختری رخ می دهد.

سوم، تیراندازی به سمت شهرک نشینان در اطراف شهر جنین در کرانه باختری که جان آنها را به خطر می اندازد.

چهارم، استقرار گردان های (مبارزان فلسطینی) در شهرهای بزرگ کرانه باختری مانند جنین و طولکرم که شبکه های حماس، جهاد اسلامی، فتح و جبهه مردمی (برای آزادی فلسطین) در ورای آنها هستند.

این مسؤول سابق شاباک افزود: هنگامی که جوانان فلسطینی سلاح و انگیزه دارند این موجب افزایش شمار حملات می شود. در این میان، نقش شبکه های اجتماعی در توسعه این پدیده آشکار است. جوانان فلسطینی ترسی از بازداشت ندارند و فایل های ویدئویی خود را در شبکه «تیک تاک» منتشر می کنند و این اقدام، از آنها چهره های سرشناس محلی ساخته و آنها را تشویق به اجرای حملات بیشتری می کند.

امروسی درباره گرته برداری مبارزان فلسطینی در کرانه باختری از عملیات طوفان الاقصی در نوار غزه به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: خطر گرته برداری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲) در کرانه باختری وجود دارد. جوانان کرانه باختری برای اجرای عملیات علیه شهرک های اسرائیلی در نزدیک خط تماس انگیزه دارند.

وی تاکید کرد: جوانان فلسطینی اراده و ابزار لازم را برای انجام حمله به شهرک ها دارند و از این رو بیم پدیده تقلید از هفتم اکتبر وجود دارد.

این مسؤول پیشین شاباک در پایان بیان کرد: در اوضاع عادی همه توجه نظامیان اسرائیلی طی شبانه روز به کرانه باختری است اما در حال حاضر، چالشهای نیروهای امنیتی زیاد و ارتش اسرائیل در چند جبهه درگیر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.