مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: در راستای طرح نشان دار کردن مالیات ها اعتبار ۲۰۲ پروژه نیمه‌تمام با انتخاب خود مؤدیان از طریق پرداخت مالیات انجام شد.

تامین اعتبار۲۰۲ پروژه ناتمام عمرانی به انتخاب مودیان مالیاتی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی، شاکر رضا مریدی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی مورد نیاز است؛ گفت: بیش از ۴۸ درصد از اعتبار مورد نیاز آن معادل ۳ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال در طرح نشان‌دار کردن مالیات با انتخاب مودیان تأمین شده است.

 مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی  با اشاره به این که طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور در ۴ مردادماه جاری به صورت رسمی رونمایی شد، اظهار داشت: اعتبار ۲۰۲ پروژه نیمه‌تمام با انتخاب خود مؤدیان از طریق پرداخت مالیات اختصاص یافته است که از این تعداد، ۱۷۵ پروژه استانی و ۲۷ پروژه ملی می باشند. مریدی افزود: از میان ۲۰۲ طرح و پروژه در حال اجرا، ۱۳۹ پروژه ۱۰۰ درصد از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان و با انتخاب خود آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

وی در خصوص اینکه بیش از ۲۲۱ هزار و ۶۲۷ مؤدی مالیات خود را در قالب فرم " تبصره ماده ۱۰۰" و تعداد ۲۱ هزار و ۱۸۷ نفر محل هزینه کرد مالیات خود را در استان جهت تکمیل پروژه های در حال اجرا ارائه داده‌اند، اظهار داشت: بیشترین میزان اعتبار با بیش از ۹۴ درصد معادل بیش از ۳۸ میلیارد و ۶۸۴ میلیون ریال و با مشارکت ۲۵۱ مودی جهت احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی اختصاص یافته است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: پس از احداث و بهسازی مراکز اداری و دولتی بیشترین میزان اعتبار با بیش از ۸۸ درصد (معادل بیش از ۲۷۴ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال ) با مشارکت ۱۹۰۰ مودی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری تخصیص داده شده است.

مریدی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته، مبنی بر مشارکت مؤدیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی که می تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات‌ستانی عادلانه شود؛ خاطر نشان ساخت: پروژه های نیمه تمام حفاظت از محیط زیست با مشارکت، ۵۴۷ نفر و تامین اعتبار بیش از ۸۷ درصد، صنعت و معدن با مشارکت یک هزار و ۵۷۴ نفر و تامین اعتبار بیش از ۸۶ درصد و توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری با مشارکت ۲ هزار و ۵۶۴ هزار نفر و تامین اعتبار بیش از ۸۰ درصد به ترتیب بیشترین سهم مالیات استان را به خود اختصاص داده اند.

او افزود: همچنین پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش با مشارکت ۳ هزار و ۲۰۲ نفر و تامین اعتبار بیش از ۷۱ درصد و بهداشت و درمان با مشارکت ۴ هزار و ۸۸۳ نفر با اعتباری بالغ بر ۵۳ درصد از طریق مودیان استان تخصیص اعتبار شده اند.

وی با اشاره به اینکه طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تحول نظام مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۳ به حساب می‌آید، تصریح کرد: در طرح نشان دار کردن مالیات ها، کمترین میزان اعتیار اختصاص داده شده در استان مربوط به بخش آموزش عالی می باشد که با مشارکت ۴۹۹ نفر و اعتباری بالغ بر ۱۵ درصد معادل ۱۳۸میلیارد و ۸۹۴میلیون ریال تخصیص داده شده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص چگونگی تخصیص منابع به پروژه‌های عمرانی عنوان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.