تحولات لبنان و فلسطین

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف گفت: یک هزار نفر از مردم این شهرستان در قالب هفت کاروان برای حضور در مراسم عزاداری دهه پایانی ماه صفر با پای پیاده عازم مشهد شدند.

یک هزار زائر پیاده از شهرستان مرزی خواف عازم مشهد شدند

به گزارش قدس خراسان،حجت الاسلام حسین مصلایی روز شنبه در حاشیه بدرقه کاروان زائران پیاده و «اسب‌سوار» شهر سلامی از توابع خواف که برای حضور در آیین عزاداری دهه آخر صفر به مشهد مقدس عزیمت کردند، افزود: کاروان های پیاده از شهر و روستاهای این شهرستان از جمله خواف، سلامی، سده، قاسم‌ آباد، زوزن و احمدآباد رهسپار مشهد شدند.

وی تصریح کرد:‌ حرکت این کاروان های پیاده از ۲ روز گذشته آغاز شده و به مدت ۹ روز ادامه دارد و همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)‌ وارد مشهد مقدس می شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خواف بیان کرد: با هدف بهره گیری بیشتر کاروان های پیاده زائر امام رضا (ع)‌ این شهرستان از معارف اسلامی و سیره اهل بیت (ع) و نیز برپایی آیین های عزاداری در طول مسیر همراه هر کاروان یک روحانی و مداح نیز اعزام و برنامه های عزاداری و مرثیه سرایی اجرا می‌کنند.

غلامعباس صالحی سلامی مدیر کاروان عاشقان امام رضا (ع) شهر سلامی از توابع شهرستان خواف  گفت:‌ امسال برای نخستین بار با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات سوارکاری شهرستان علاوه بر زائران پیاده کاروان اسب سواران زائر امام رضا (ع) از بخش سلامی به مشهد عزیمت کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.