۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 1007905

استرالیا از امروز به میلیون‌ها کارمند حق قانونی «قطع ارتباط» داده و به آن‌ها اجازه داد تا تماس‌های بدون دلیل خارج از ساعت کاری کارفرمایان را نادیده بگیرند.

روزی تاریخی برای کارمندان استرالیا

به گزارش قدس آنلاین افراد می‌توانند از نظارت، خواندن یا پاسخ دادن به ارتباطات کاری کارفرمایان خود برای تماس با آنها در خارج از ساعات کاری اجتناب کنند. این قانون مشابه قوانین برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین است.

اتحادیه‌ها از این قانون استقبال و اعلام کردند که این قانون راهی را برای کارکنان فراهم می‌کند تا سطح تعادل بین کار و زندگی را به دست آورند. میشل اونیل، رئیس شورای اتحادیه های کارگری استرالیا گفت امروز یک روز تاریخی برای کارگران است.

او گفت این قانون، حق قانونی را برای استرالیایی‌ها به دست آورده است تا بدون استرس ناشی از پاسخگویی مداوم به تماس‌ها و ایمیل‌های کاری غیرمنطقی، وقت مناسبی را با عزیزان خود بگذرانند.

این قانون که در ماه فوریه تصویب شد، از امروز دوشنبه برای شرکت‌های متوسط ‌و بزرگ اجرایی شد. شرکت های کوچکتر با کمتر از ۱۵ کارمند از ۲۶ اگوست ۲۰۲۵ تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

براساس نظرسنجی استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ‌۲۸۱ ساعت اضافه کاری بدون حقوق کار کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که فرانسه حق قطع ارتباط را در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد، با این امید که بتواند با فرهنگ آنلاین بودن که با تلفن‌های همراه و سایر موارد آمد، مقابله کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.