سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۴۰ هزار کمبود سرایدار در مدارس کشور گفت: از مردادماه امسال تا ۲ میلیون تومان به حقوق سرایداران افزوده شده است.

قرار بود هشت هزار سرایدار به آموزش و پرورش اضافه شود / حقوق سرایداران افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مسئولان وزارت آموزش و پرورش ابتدای اردیبهشت امسال اعلام کردند که سرایداران در آموزش و پرورش با سایر نیروهای خدماتی متفاوت هستند، بنابراین در سال ۱۴۰۳ علاوه بر حقوق سرایداران مدارس تا ۲ میلیون تومان مازاد بر پرداختی به آنها از فروردین ماه تعلق می‌گیرد اما برخی از سرایداران در تماس‌های مکرر با ایرنا گفتند که این مبلغ به آنها پرداخت نشده است و همچنان پیگیر این وعده افزایش حقوق هستند.

در این راستا، علی فرهادی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی درباره افزایش حقوق سرایداران مدارس اظهار کرد: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر به این عزیزان میانگین ماهی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مازاد بر حقوق پرداخت کردیم که البته از نظر ما هم کافی نیست.

وی افزود: از مرداد علاوه بر این مبلغ تا ۲ میلیون تومان به نسبت شرایط به حقوق سرایداران اضافه می‌شود که این موضوع البته به مجرد و متاهل بودن، تعداد اولاد و اینکه در چه مدرسه ای با چه جمعیتی مشغول به کار هستند، بستگی دارد و بر اساس میزان خدمت آنها، ۲ میلیون تومان دیگر هم به آنها پرداخت می‌کنیم.

ما به التفاوت ۵ ماه گذشته پرداخت می‌شود

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا ما به التفاوت پنج ماه گذشته به سرایداران پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: در حقوق مردادماه علاوه بر رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، مبلغ ۲ میلیون تومان نیز به حساب آنان پرداخت شد و بقیه مبلغ مابه التفاوت نیز در ادامه واریز خواهد شد.

فرهادی درباره جذب سرایداران در آموزش و پرورش اظهار کرد: بسیاری از این‌ افراد، نیروهای رسمی یا قراردادی هستند که کد کارمندی دارند و تابع قوانین و مقررات استخدامی، کارهایشان انجام می‌شود.

کمبود ۴۰ هزار سرایدار در مدارس

وی درباره جذب سرایداران جدید خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ هزار کمبود سرایدار در مدارس را داریم اما به دلیل کمبود معلم و اینکه به ازای هر بازنشسته امکان استخدام یک نفر وجود داشت، بیشتر جذب نیرو برای رفع کمبود معلم به کار گرفته شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از تامین گروه معلم به زودی مجوز جذب سرایدار را هم می‌گیریم، گفت: امسال در یکی از آزمون‌هایی که سازمان اداری و استخدامی انجام داده است، قرار بود هشت هزار سرایدار به آموزش و پرورش اضافه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.