تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ارائه خدمات پزشکی و غیرپزشکی این جمعیت در ایام اربعین حسینی در کشور عراق نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ برابر رشد یافت.

خدمات هلال‌احمر خراسان رضوی در عراق ۱۰ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، دکتر سیدعلی منیری افزود: در این مدت ۳۱ هزار و ۷۵۷ خدمت پزشکی و غیرپزشکی توسط هلال احمر استان در درمانگاه "ام القرا" در شهر نجف به زائران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد خدمت ۲۰ هزار و ۵۸۸ مورد خدمات پزشکی بوده است، افزود: از این شمار هفت هزار و ۹۴۹ مورد خدمات اورژانسی، هفت هزار و ۴۲۴ مورد خدمات عمومی و هزار و ۴۰۸ مورد خدمات داخلی بوده است.

منیری ادامه داد: همچنین هزار ۲۵۳ مورد از این خدمات مربوط به حوزه درمان زنان، قلب، ارتوپدی و دیگر موارد بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع خدمات غیرپزشکی نیز هفت هزار و ۳۹۹ مورد مربوط به تزریقات، هزار و ۳۲۸ مورد سرم‌تراپی، ۹۸۴ مورد گرمازدگی و ۸۸۲ مورد مربوط به دیگر خدمات انجام شده است.

منیری با بیان اینکه در این مدت ۱۸ هزار و ۳۱ نسخه پزشکی توسط پزشکان اعزامی صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲ هزار و ۵۵۷ قلم داروی اورژانسی نیز بین زائران و مجاوران حرمین شریفین توزیع شد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۲ نفر از کادر داوطلب هلال احمر استان شامل پزشک، پرستار و غیره در درمانگاه "ام القرا" در نجف اشرف، گفت: ماموریت این گروه در این مدت ارائه اقدامات درمانی به صورت تخصصی بود که این موارد شامل خدمات پزشکی سرپایی و فوریت‌های پزشکی مانند رسیدگی به بیماری‌های تنفسی، گوارشی، قلبی، عضلانی و همچنین خدمات پرستاری از جمله تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.