فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی کشور، گفت: این طرح مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود یعنی به سیم خاردار و دیوار بسنده نشده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: طرح انسداد مرزی بر مبنای هوش مصنوعی و فناوری‌های روز اجرا می‌شود

امیر سرتیپ حیدری درباره آخرین وضع طرح انسداد مرزهای شرقی اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش هم‌اکنون در کنار نیروهای فراجا و سپاه عهده دار تامین امنیت بخش‌هایی از مرزهای کشورمان از جمله مرزهای شمال و جنوب شرق و مرزهای غرب و جنوب غرب کشور است. امروز امنیت پایداری در جمهوری اسلامی ایران حاکم است و ادامه این امنیت پایدار مستلزم توسعه و استفاده از علم و فناوری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک مرزبانی و مراقبت از مرز عالمانه و هوشمندانه و با استفاده از فناوری‌های روز را دنبال کرده است و در پی این امر، اخیرا هم برای تعمیق امنیت پایدارتر، طرح انسداد مرزهای شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

امیر سرتیپ حیدری نصب دیوار بتنی را بخشی از طرح انسداد مرزهای شرقی دانست و گفت: عمده این طرح شامل به کارگیری انواع فناوری‌های مراقبتی در مرز مثل انواع سنسورها، انواع رادارهای هشدار دهنده، انواع پهپادها و سنسورهای زمینی است و همه اینها به علاوه دیوار مرزی باید دست به دست هم بدهند تا یک انسداد هوشمند به وجود آید چون صرف گذاشتن یک دیوار کفایت نمی‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: این نیرو با حمایت ستادکل نیروهای مسلح، مشغول پیاده‌سازی مجموعه‌ای از علم و فناوری در طرح انسداد مرزهای شرقی است و ۱۰۰ درصد این طرح انسداد مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود یعنی به سیم خاردار و دیوار بسنده نشده است.

به گفته امیر سرتیپ حیدری امروز واحدهای مهندسی رزمی نیروی زمینی این ماموریت را به عهده دارند و پیش بینی می‌شود قبل از زمان تعیین شده کار به پایان برسد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.