آخرین تحولات لبنان

مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی گفت: در طبقه منفی میدان شهدا ظرفیت اسکان و پذیرایی از پنج هزار نفر زائر را در روزهای پایانی ماه صفر داریم.

ایجاد ظرفیت اسکان ۵ هزار نفری در میدان شهدا

هادی غلامی در گفت‌وگو با قدس خراسان گفت: پنجشنبه شب برنامه‌ای با عنوان «اذن خدمت» در کنار گلزار شهدای گمنام میدان شهدا با حضور خادم یاران و مجموعه‌های مردمی برگزار کردیم تا برای خدمت از امام رضا(ع) و این شهدای گمنام اذن خدمت بگیریم.

مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که توفیق خدمت به زائران امام رضا(ع) را در شهر مشهد به‌ویژه در میدان شهدا داریم، عنوان کرد: در مجموعه آستان قدس رضوی پنج اسکان محوری در اطراف حرم مطهر رضوی وجود دارد که برای این کار آستان قدس زیرساخت و سخت‌افزار پذیرایی و اسکان را در میدان شهدا با همکاری شهرداری مشهد فراهم کرده و اجرای و خدمات‌رسانی آن توسط تشکل‌های مردمی انجام می‌شود.

وی متذکر شد: بیشترین حجم اسکان را در میدان شهدا با ظرفیت اسکان پنج هزار نفر برای خانم‌ها و آقایان در طبقه منفی میدان شهدا در روزهای پایانی ماه صفر برای میزبانی از زائران امام رضا(ع) داریم.

غلامی ادامه داد: خدماتی که در موکب امام رضا(ع) و در موقعیت شهید رئیسی به زائران ارائه می‌دهیم، شامل اسکان، خدمات پذیرایی شامل صبحانه، نهار و شام و میان وعده‌ها به‌صورت ثابت است، همچنین در بخش‌های مختلف از جمله آشپزخانه، ایستگاه صلواتی، انتظامات، خدمات مشاوره و خدمات تکمیلی که شامل اتاق شارژ، اتاق امانات، غرفه‌های فرهنگی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و خدمات سلامت و درمانی است، به زائران خدمات ارائه دهند.

مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی با بیان اینکه روزانه در این غرفه‌ها چندین‌ هزار خدمت به زائران داده می‌شود، گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی و اسکان و پذیرایی در این مکان مقدس و در کنار گلزار سه شهید گمنام برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پذیرش برای اسکان و ارائه خدمات در طبقه منفی یک میدان شهدا حدود ۳۵۰ نفر از چهار تشکل مردمی مشهدی و شبکه خادمیاران رضوی مشغول خدمت به زائران هستند، زیرساخت این موکب را شهرداری مشهد ایجاد کرده که از جمله برپایی سازه‌ها و داربست و فضاسازی بوده است.

غلامی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی نیز با ظرفیت‌های شهرداری و تشکل‌های مردمی به‌صورت همزمان برگزاری می‌شود، عنوان کرد: این یک کار بزرگ و بابرکتی است که با کمک تشکل‌های مردمی و چند نهاد اداری از جمله آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد انجام می‌شود.

مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی یادآور شد: در مجموع ۳۴ غرفه دیگر نیز از استان‌های مختلف در عرصه میدان شهدا داریم که در ایام پایانی ماه صفر به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی و پذیرایی می‌کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.