موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

تیم ملی امارات با دعوت از چندین بازیکن دوتابعیتی، دوره جدیدی را آغاز کرده است.

بازیکنان اروپایی با تابعیت اماراتی، برابر ایران!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الخلیج در گزارشی به حضور چهره‌های جدید و بازیکنان دو تابعیتی در ترکیب تیم پائولو بنتو پرداخته و نوشته است: تیم ملی امارات وارد دوره جدیدی شده است، زیرا برای اولین‌بار در تاریخ خود از بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند و طبق قوانین فیفا، حق بازی برای تیم ملی این کشور را دارند، استفاده کرده است.

همچنین تیم ملی امارات از قوانین فیفا برای جذب کوامی کویدو، مدافع العین، که اصالتی ساحل عاجی دارد و در دسته بازیکنان مقیم بازی می‌کرد، بهره‌مند شده است. او پس از پنج سال حضور در لیگ امارات، اکنون مجاز به بازی برای تیم ملی امارات است.

در مورد بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند و متولد امارات هستند، می‌توان به این افراد اشاره کرد: دروازه‌بان سودانی، عدلی محمد (از باشگاه ساوتهمپتون انگلیس)، جونیور اندیایه (از باشگاه مون پلیه فرانسه) و مکنزی هانت (از باشگاه فلیتوود انگلیس).

جونیور اندیایه که ۱۹ سال دارد، در امارات به دنیا آمده است؛ چرا که پدرش، سامبا اندیایه، مهاجم معروفی بود که در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ برای تیم النصر بازی می‌کرد. او تابعیت فرانسوی دارد و برای تیم ملی زیر ۱۷ سال فرانسه بازی کرده و به باشگاه مون پلیه که در لیگ دسته اول فرانسه حضور دارد، پیوسته است.

عدلی محمد، که در سال ۲۰۰۴ در امارات به دنیا آمده، اصالتی سودانی دارد و از همان ابتدا به آکادمی باشگاه ساوتهمپتون انگلیس پیوسته است.

مکنزی هانت نیز در سال ۲۰۰۱ در امارات به دنیا آمده است. او در آکادمی گو پرو در دبی آموزش دیده و سپس در تیم جوانان اورتون بازی کرده است؛ جایی که توانایی‌هایش در پست مدافع کناری و بازی با پای چپ مورد توجه استعدادیابان قرار گرفت.

پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم ملی امارات، ۳۰ بازیکن را برای دو بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل قطر و ایران دعوت کرده است. تیم ملی امارات در ۵ سپتامبر به مصاف قطر خواهد رفت و سپس در ۱۰ سپتامبر میزبان ایران خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.