موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

اعلام خبر مرگ ۶ اسیر اسرائیلی موجی از خشم و نگرانی را در میان جامعه صهیونیستی ایجاد کرده و دامنه مطالبات برای توقف جنگ در غزه را گسترش داده است.

آغاز اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی / نافرمانی مدنی در جامعه صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین؛ در پی آغاز اعتصاب عمومی در سراسر اراضی اشغالی در همبستگی با خانواده‌های اسرا و اعتراض به کارشکنی‌های نتانیاهو در مسیر مذاکرات تبادل اسرا، بسیاری از بخش‌های حیاتی در اسرائیل به تعطیلی کشیده شده است.

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند پروازها در فرودگاه بن گوریون در پایبندی به اعتصاب عمومی در اسرائیل متوقف شده است همچنین مدارس، دانشگاه‌ها، حمل و نقل و بخش‌های گسترده‌ای از اقتصاد دچار اختلال شده و به حالت تعطیلی درآمده است.

رئیس بخش اطلاع‌رسانی اتحادیه کارگران اسرائیل(الهستدروت) هم تصریح کرد: ۹۵ درصد از مقامات محلی به اعتصاب سراسری پایبندی نشان داده‌اند.

منابع عبری‌زبان به نقل از مسئولان اتحادیه کارگری این رژیم خبر دادند که این اتحادیه در حال بررسی تمدید اعتصاب عمومی تا فردا(سه‌شنبه) و گسترش دامنه آن به بخش‌های بزرگتری است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد کابینه این رژیم به خواست نتانیاهو و اسموتریچ تقاضایی به دادگاه کار برای لغو اعتصاب سراسری ارائه کرده است

رسانه‌های اسرائیلی همچنین فیلمی از تظاهرات اعتراضی برخی از شهرک‌نشینان افراطی در برابر منزل رئیس اتحادیه کارگری منتشر کردند که آنها می‌گویند «اعلام اعتصاب سراسری کمک به حماس است.»

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز از کشف جنازه ۶ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد. یکی از این افراد تابعیت آمریکایی نیز دارد. روزنامه تایمز اسرائیل اسامی این اسرا را به شرح زیر اعلام کرد: هرش گلدبرگ پالین (۲۳ ساله) ، ادن یروشالمی (۲۴ ساله) ، اوری دانینو (۲۵ ساله) ، الکس لوبنوف (۳۲ ساله) ، کارمل گات (۴۰ ساله) و آلموگ ساروسی (۲۵ ساله)

اعلام این خبر موجی از خشم و نگرانی را در میان جامعه صهیونیستی ایجاد کرده و دامنه مطالبات برای توقف جنگ در غزه را گسترش داده است.

نتانیاهو در کانون انتقادها

یک مقام مسؤول اسرائیلی حاضر در روند مذاکرات آتش‌بس نیز در گفت وگو با این روزنامه گفت که کشته شدن این اسرا، گواه آن است که فشار نظامی بدون داشتن ابتکار دیپلماتیک موازی با آن، به منزله صدور حکم مرگ برای اسرای ماست.

یک منبع آگاه اسرائیلی نیز در گفت‌وگو با وبگاه وای نت تصریح کرد که حماس با آزادی هرش، کرمل و ادن در چارچوب امضای توافق جدید تبادل اسرا موافقت کرده بود و اگر نتانیاهو کارشکنی نکرده بود، آنها دوم ژوئیه گذشته آزاد می‌شدند.

ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام هلاکت شش اسیر صهیونیستی در نوار غزه و بازگرداندن جنازه‌های آنها خواستار نافرمانی مدنی در سرزمین‌های اشغالی شده و تاکید کرد که نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ متوقف شود و باید فوراً برکنار شود.

بنی گانتس عضو سابق شورای جنگی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب آبی- سفید در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت که اعلام کشته شدن نظامیان اسرائیلی یک صبح سخت و دردناک دیگر برای اسرائیل رقم زد.

وی ادامه داد که نتانیاهو دچار ترس و تردید شده و بنا به ملاحظات سیاسی به جای رفتارهای درست به دنبال خرید زمان است. این بازی نتانیاهو به قیمت جان دیگران تمام می‌شود.

گانتس گفت: اسرا کشته شده اند و ساکنان شمال آواره هستند و جامعه اسرائیلی دچار فروپاشی شده است.

وی نیز از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواست تا به خیابان‌ها بریزند، چرا که زمان تغییر کابینه شکست خورده نتانیاهو فرا رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.